ASUS GeForce 7900GTX 512MB - testy a zkušenosti | Kapitola 3
Seznam kapitol
GeForce 7900GTX je v nabídce společnosti nVidia zbrusu novým produktem, který má ambice na post nejvyšší, což není nic menšího než pomyslný trůn grafických karet, na který může usednout jen ta opravdu nejvýkonnější karta současnosti. ATi doposud držela tuto pozici svým Radeonem X1900XTX, který výrazně překonal jedinou dostupnou nejvýkonnější grafickou kartu nVidie GeForce 7800GTX 256MB. To se však může změnit...
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Díky vyššímu surovému výkonu má GeForce 7900GTX nad Radeonem X1900XTX značně navrch, což potvrzuje přibližně 3000 bodů. Bohužel se už stává tradicí, že benchmarky společnosti Futuremark jsou obvykle nesrovnatelné s herní realitou.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
3Mark05 ukazuje rozdíl 600 bodů ve prospěch Radeonu X1900XTX, což ovšem nic neznamená, protože benchmarky jak známo nikdo nehraje.
3DMark 06
Verze | 3DMark 06 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Shader Model 2.0/3.0, HDR Rendering, Dynamic Soft Shadows, Complex Shaders |
Nastavení | 1280x1024x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | 3DMark 06 |
Nejnovější 3Dmark06 ukazuje mírnou převahu nove GeForce 7900GTX. Nový benchmark je silně závislý na celém systému, takže je ho třeba brát trošku s rezervou.