ASUS GeForce 7900GTX 512MB - testy a zkušenosti | Kapitola 4
Seznam kapitol
GeForce 7900GTX je v nabídce společnosti nVidia zbrusu novým produktem, který má ambice na post nejvyšší, což není nic menšího než pomyslný trůn grafických karet, na který může usednout jen ta opravdu nejvýkonnější karta současnosti. ATi doposud držela tuto pozici svým Radeonem X1900XTX, který výrazně překonal jedinou dostupnou nejvýkonnější grafickou kartu nVidie GeForce 7800GTX 256MB. To se však může změnit...
Battlefield 2
Verze | 1.13 |
Rozhraní | DirectX |
Heslovitý popis | |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | Battlefield 2 Benchmarking |
Překvapením je, že ve vyšších rozlišeních dokáže Radeon X1900XTX překonat jen přetaktovaná GeForce 7900GTX. Oba hlavní soupeři jsou opravdu blízko u sebe a rozdíly jsou zanedbatelné.
FarCry
Verze | FarCry 1.33 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Bench Em All |
FarCry je hra staršího data, ale v nejvyšším rozlišení ještě dokáže potrápit minulou generaci high-endu Radeon X1800XT a GeForce 7800GTX 256MB. GeForce 7900GTX a Radeon X1900XTX jsou opět velmi blízko u sebe a celá "gameplay" je už spíše procesoru. Výsledek je tedy podobný jako v předchozím případě a GeForce 7900GTX je schopna vyhrát pouze po přetaktování.
F.E.A.R.
Verze | 1.02 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0/3.0 , vertex shader, physical engine |
Nastavení | max. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Stažení benchmarku | Build-in Test |
F.E.A.R. je nejnáročnější hrou poslední doby a dá ve vyšších rozlišeních zabrat spolehlivě, kterékoli dnes existující grafické kartě. Díky 512MB paměti a vysokým taktům se dokázala GeForce 7900GTX protlačit až za záda Radeonu X1900XTX a náskok na minulou generaci, kterou představovala GeForce 7800GTX je obrovský.
Half-Life 2
Verze | Half-Life (Steam) |
Rozhraní | DirectX 9/8/7 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine |
Nastavení | max. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Stažení benchmarku | HL2 timedemos |
Half-Life 2 je dnes již poměrně nenáročnou hrou a pro moderní karty typu Radeon X1000 či GeForce 7900/7800 nepředstavuje opravdu žádný problém ani při nejvyšším rozlišení s vyhlazováním. Díky vyššímu surovému výkonu dokáže GeForce 7900GTX poprvé výrazněji překonat Radeon X1900XTX.
Quake IV
Verze | 1.0 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | [ctrl]+[alt]+[~] com_preloadDemos 1[enter] timedemo moje_demo.demo[enter] |
Quake IV je hrou založenou na enginu Doomu 3, který jsem již z testů vypustil právě kvůli této skutečnosti. V nižších rozlišeních dokáže nová GeForce 7900GTX Radeon X1900XTX překonat, což změní v rozlišení 1600x1200, kde už na Radeon X1900XTX opět nestačí. Protože teoretické hodnoty má GeForce opravdu vysoké a hra běží pod rozhraním OGL, čekal jsem o něco lepší výsledky, než karta předvedla.
Splinter Cell : Chaos Theory
Verze | Splinter Cell : Chaos Theory |
Rozhraní | DirectX |
Heslovitý popis | Unreal Engine 2 (upravený), multitexturing, HDR, tonemapping |
Nastavení | 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Splinter Cell Chaos Theory Benchmark |
Splinter Cell Chaos Theory je hrou kde se opět daří lépe Radeonu X1900XTX, který podává o chlup lepší výsledky než nová GeForce 7900GTX. Obě karty jsou ale výkonově tak blízko, že je opravdu těžké jednu z nich prohlásit za vítěze.