Hlavní stránka Hardware Grafické karty RTX 2070 Gaming Z: když chcete víc (a MSI také)
RTX 2070 Gaming Z: když chcete víc (a MSI také)
autor: Adam Vágner , publikováno 27.10.2018
RTX 2070 Gaming Z: když chcete víc (a MSI také)

Minulý týden jsme otestovali nejlevnější model RTX 2070 od MSI, dnes se podíváme na opačný konec nabídky tohoto výrobce – na špičkovou RTX 2070 Gaming Z, která má velký a brutálně naddimenzovaný chladič a takty vyhnané až na hranici možností čipu. A duhové LED efekty, před kterými červené světýlko na čumáku KITTa bledne závistí.


MSI nám do testu poslalo nejvýše taktovanou a zároveň suverénně nejdražší RTX 2070 ze své nabídky. A to je asi největší chyba; příplatek proti základním modelům je dost děsivý a neodpovídá tomu, co za něj oproti Armor 8G dostanete navíc – byť je design karty prémiový a nad „pohyblivými“ efekty u RGB LED zaplesá srdce nejednoho cirkusáka. Co udělala vyšší cena s poměrem cena/výkon raději nedomýšlet. Výkon s továrním přetaktováním narostl o nějakých 5 %, cena o 28 %, a tak Gaming Z poměrem cena/výkon zapadne mezi staré a navíc ještě ne zrovna výhodné modely.

Ale něco podobného platilo pro špičkový model Gaming Z vždy. Není určená k tomu, aby byla výhodná, ale k tomu, aby z použitého grafického čipu vyždímala maximum. Už teď můžu prozradit, že její pracovní takty jsou vyšší než u konkurenční Strix RTX 2070.

Jenže kvůli tomu, že se její nákup pro běžné použití opravdu nevyplatí, bych měl v testu raději verzi Gaming nebo Gaming X, u nichž bývá poměr cena/výkon přece jen lepší a příplatek proti základním kartám není tak gigantický.

RTX 2070 Gaming Z: když chcete víc (a MSI také)

Oproti Armor 8G je znát zlepšení ve všech ohledech až na spotřebu. Zejména to platí pro pracovní takty a pro nastavený power limit – i když má karta příkon asi o 40 W nižší, neběží na hranici limitu a po zahřátí si drží stabilně vysoké takty.

Co mě už tolik nepotěšilo, je hlučnost. Nechci říct, že by na tom karta byla špatně; hlavně s ohledem na to, že její příkon narostl o 40 W, jsou obdobné hodnoty jako u Armoru vlastně výborný výsledek. Při hraní vás karta nebude rušit, ale také se nedá říct, že ji neuslyšíte. Už jsem měl v ruce grafiky, které měly vyšší výkon a vyšší příkon a přitom byly tišší. I z toho mála karet, které mám znovu změřené, je na tom třeba špičkový model Aorus GTX 1080 Ti Xtreme od Gigabyte s hlučnosti pobdobně, a to má ještě o dost vyšší spotřebu (i výkon). A zejména to platí pro nové Strixy 2080 a 2080 Ti od Asusu v Quiet mode, které mají vyšší výkon i spotřebu a přitom jsou znatelně tišší. Jak je na tom Strix 2070, se podíváme už za pár dní, kartu už máme z větší části otestovanou.

Asi budu jeden z mála, kdo bude u RTX 2070 Gaming Z u hlučnosti něco namítat, ale čekal jsem, že při takovém příplatku proti Armoru kartu prostě neuslyším, a ne že bude obdobně hlučná.

Na druhou stranu je na tom karta proti uškrcenému Armoru 8G výrazně lépe po stránce taktů, chlazení napájecí kaskády je řešeno lépe a chladič má ještě rezervu. Takže stačí regulaci ventilátorů trochu zbrzdit manuální úpravou otáček a dostanete i tišší kartu.

Karta dobrá, cena ne

Nebudu to protahovat – karta sama o sobě je navržená poctivě, modely z edice Gaming budou opět patřit k tomu nejlepšímu, co můžete pořídit, ale vylepšení proti Armor 8G rozhodně nestojí za příplatek bezmála čtyři tisíce. Kdyby to bylo pod dva tisíce, tak vám ještě řeknu, že má smysl o tom pouvažovat, ale čtyři tisíce? Za normálních okolností by za podobný příplatek byl už model o třídu vyšší. Takto můžu říct jen postavte se do fronty předobjednávek na Armor 8G a doufejte, že Armor 8G za 13500 v nabídce obchodů vydrží ještě dlouho a nenahradí jej něco jiného (a může se to stát, MSI má v záloze ještě novou nižší řadu Ventus, která v nabídce výrobce ani v obchodech zatím není)

Pokud vám edice Gaming učarovala, tak vám můžu jen přát, aby šly ceny se zlepšením skladových zásob výrazně dolů. Určitě bych rád zkusil i Gaming X, u níž by to nebylo co do výhodnosti tak zlé, ale pochybuju, že se ke mně dostane. U levnějších verzí Gaming bych rozhodně uvažoval o ocenění, u Gaming Z ale za stávající situace prostě nemůžu. Příplatek proti Armoru výrazně přebíjí všechny další pocity, co ve mně karta zanechala. Při stávajícím rozložení nabídky karet už se o RTX 2070 můžeme bavit spíš jako o modelu vyšší střední třídy, takže se to nedá obhájit ani tím, že je Gaming Z zatížená nějakým luxusním příplatkem, jako je tomu u highendu.

A komu tedy Gaming Z doporučit? Snad jen těm, co je hry baví méně než hrát si s kartou a pocit, že svůj hardware ždímou nadoraz, je pro ně důležitější než nějaké tři, čtyři tisíce korun v kapse.

MSI RTX 2070 Gaming Z
KLADY RTX 2070 Gaming Z: když chcete víc (a MSI také) RTX 2070 Gaming Z: když chcete víc (a MSI také) ZÁPORY
vysoké takty cena
nízká hlučnost v zátěži poměr cena/výkon
spotřeba ventilátory mohly běžet na nižších otáčkách
chladič má velkou rezervu  
   
Orientační cena s DPH: 17 250 Kč


Tagy: msi  rtx 2070  gaming z  turing  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.10.2018 09:24:59   217.112.164.xxx 7521
Když pan kožená bunda měl přednášku a uváděl RTX na trh, byl jsem tak nahypovanej, že moje GTX 1080 už jedním krokem ležela v krabici a druhým v bazaru.

RTX je ale taková kravina. Absolutně není určená pro hráče, ale spíš pro tvůrce obsahu.

Zahrajete si na tom hru s Raytracingem? Ne. Sežere vám raytracing třetinu, občas i půlku FPS? Ano. Povšimnete si třeba u FPS střílečky, že máte díky raytracingu hezčí odlesky? Ano, ale tím pádem jste dement co nedává pozor na hru a už teď vám sejmul nepřítel.
Povšimnete si u Survival Adventury, že máte jemnější stíny? No když jako dement s postavou stojíte, ani se nehýbete a centrimetr od monitoru sledujete každý pohyb, tak asi ano.

Tak aspoň, že si s RTX můžu užít upscalingu, ah pardon Deep Learning Super-Samplingu, ah pardon, taky nemůžu.

GG Nvidia.
Upřímně začínám věřit DDebilově fantasmagory, že NVIDIA nastavila ceny tak debilně schválně, aby to nikdo nekupoval a doprodal se Pascal.
27.10.2018 09:32:53   109.105.39.xxx 2021
Cenu přes sedmnáct tisíc za tuhle kartu ale nenastavila Nvidia, aby doprodala Pascaly. Nvidia spíš ty výrobce kope, aby prodávali RTX za doporučenou cenu (i když pravda nikterak intenzivně s ohledem na ceny Founders Edition).
U téhle karty ceny nastavovalo MSI. A spíš než Nvidia jsou to ti výrobci karet, kdo potřebuje doprodat Pascaly.
27.10.2018 09:47:37   217.112.164.xxx 99
Jako jo, máte pravdu, všichni víme, že MSI mají ty Gaming edice dycky drahý, i u Pascalu to tak bývalo, ale já to bral tak nějak obecně.
28.10.2018 02:43:19   84.245.120.xxx 97
Tak vieš že 99,999% hračov by tam radšej videla navyšenie CUDA Cores na miesto Tensor. Ja ked som prvikrat zbadal rozmery toho čipu + zmena technologie s 16 na 12nm mi vychadzalo skoro dvojnasobny narast Cuda cores a to by bolo o inom
Pri Tensor cores všetko vzrastlo len vykon minimalne
27.10.2018 20:21:27   89.102.130.xxx 84
tak ony budou za doporučenou cenu... v lednu. Takže kdo chce tak zaplatí přirážku za novinku. Kdo si počká zaplatí normální cenu.
27.10.2018 09:51:45   185.219.167.xxx 2470
"Zahrajete si na tom hru s Raytracingem? Ne. Sežere vám raytracing třetinu, občas i půlku FPS? Ano. "

Seš demagog a meleš nesmysly.
Třeba ve hře Hunt Showdown by raytracing posunul herní zážitek na úplně jinej level. To ty malé děcko hrající Call of duty na LOW aby přes trávu viděl protivníky nemůže pochopit.
27.10.2018 15:36:47   188.121.168.xxx 82
uff ten hunt showdown by bol výborný
27.10.2018 09:52:56   85.163.24.xxx 912
Cena je vysoka protoze je to novinka a nema konkurencni protivahu, Pokud chteji doprodat sklady plny pascalu, logicky musi byt cena vyssi. Hlavne ze jsem to rikal ze tyhle technologie aka raytacing nejsou v tuto chvili k nicemu a az k necemu budou bude treba o hodne vyssi vykon aby se daly pouzit, tusim ze RT to utahne jen do FHD rozliseni a jeste na nejaky ne moc vysoky fps. pro majitele 1070-1080ti absolutne neni duvod neco upgradovat, za tu cenu je narust vykonu tak maly ze je to silne nevyhodn.
27.10.2018 09:57:29   85.163.24.xxx 1512
Doufejme ze se AMD podari nejake slusne multicipove reseni, u Threadripperu se ukazalo jak sikovny to je a u grafik by to melo vykonostne/ekonomicky jeste o dost vetsi potencial.
27.10.2018 10:28:01   163.172.67.xxx 104
RTX doceníš pouze pokud ti jde o obecné použití, ale to není chyba, že cílí na mírně odlišné publikum, a dávají to na vědomí už novým pojmenováním a právě i naceněním, asi jsem jediný, kdo jejich nabídce rozumí XD S raytracingem už počítají a implementují od MS po Frostbite, Unreal Ed a Unity. Je fakt, že Nv nepředvádí nejdůraznější nástup (taky jsem ještě neměl prostor, abych hodnotil aktuální stav těch nástrojů), což je s ohledem na vánoce i docela zvláštní.
27.10.2018 10:35:18   194.228.11.xxx 2144
Že věříš DDementovy jen ukazuje jak jsi hloupý.

Ty vůbec nemáš ponětí o RT. Vůbec netušíš co to znamená pro vývojáře a hráče do budoucna. Mimochodem, ještě jsi žádnou hru nehrál a už víš jak co bude vypadat a kolik to sežere výkonu. Tohle je nová éra počítačové grafiky, začátky vždycky něco stojí.
27.10.2018 11:21:25   85.163.24.xxx 185
Otazka je jak zajimavy je pro vyvojare resit podporu RT kdyz radeony ji nemaji a oni stejne tu hru musi napsat tak abych chodila dobre i na HW konkurece, takze si spis myslim ze si pockaji a prozatim na RT hodi bobek, protoze by to byla prace navic, otestovat to v nejakym titulu si muzou dovolit jen ty vetsi studia.
27.10.2018 11:22:47   85.163.24.xxx 197
Sance na masove rozsireni bude az to bude podporovat vsechen HW, nejlepe i konzolovej a to bud jeste hodne dlouho trvat. Tudiz si myslim ze u her to spis s RT dopadne jako s 3D u televizi.
27.10.2018 11:33:55   194.228.11.xxx 931
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 12:32:57   85.163.24.xxx 156
Kaput jo ? Ze dnes nemaji ten uplnej highend, nic neznamena vetsina zisku je ze stredni tridy, konzoli, vypocetnich karet ;) Vsecko je o cene, pokud je za rozumnou cenu rx580 8G pro beznyho hrace na FHD to proste v pohode staci, pripadne tu je Vega ktera je take shopna na QHD udela hodne dobry FPS, je to vicemene vykon 1080 asi tak, za rozumnou cenu proc ne. Navic freesync. Vsecko je o cena/vykon. Snad se povede MCM technologie to by mohlo pomery sil na grafickym kolbisti dost zmenit.
27.10.2018 13:01:20   194.228.11.xxx 939
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 13:50:54   85.163.24.xxx 142
Snad si nemyslis ze AMD konzole dotuje, haha, kseft jako kazdej jinej. Slysel jsem i nazor ze ted dodavaji bitmainu cipy polaris 21 (rx560) ktery se pry(ja jsem svy e3 zatim nerozebiral tak nevim co v tom je.) pouzivaji v minerech antminer e3m, to muze byt take dost slusnej bussines. Konzole jedou v pomerne velkych mnozstvich a dodavaj i graficky cipy do nich to bude take slusne ;) Co jsem cetl tak AMD se posledni roky soustredila na dotazeni ryzenu do prodeje a graficka divize byla podfinancovana, proto je ted takove mrtve obdobi.
27.10.2018 17:12:22   194.228.11.xxx 525
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 20:56:48   85.163.24.xxx 165
Jestli konzole nekdo dotuje je to Sony a vi dobre proc to dela, protoze pak zrejme vydelavaji na prodeji her a vyplati se to. AMD jim urcite da cenu, protoze toho berou kvanta, ale v mnozstvi je bussiness i kdyz mas z kusu malo, furt je to lepsi nez doufat ze prodas aspon 10ks RTX karet za mesic :-D Je videt ze asi delas v ekonomickym odd. AMD, protoze informace co je a neni a ja ziskovy se bezne do sveta nepousteji
28.10.2018 18:57:41   78.102.114.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 21:23:29   213.226.209.xxx 116
mam pocit ze vychazis z cen pro malospotrebitele ...realne jsou na tu konzoli naklady uplne smesne ani to nema poradny HW ...

- mohl bych videt zpravu kde NVDIA odmitla vyrabet konzole ? a jak by takove reseni ala Tegra vypadalo ?
- vis za kolik kupuje a s jakou marzi MS ci SONY sve konzole prodava a kolik na tom AMD vydelava ?
- vis kolik vydelaji na prislusenstvi a sluzbach a prodeji her ?
28.10.2018 18:59:50   78.102.114.xxx 25
no napiš nám, kolik vydělají, stačí se podívat na kvartální výsledky ...
28.10.2018 20:35:52   213.226.209.xxx 31
presne na chlup to nevi nikdo da se to pouze nepresne odhadnout plus minus nekolik milionu...
v kvartalnich vysledcich jsou souhrna cisla a vzhledem k tomu ze zbytek daneho segmentu skomira a je dotovany z penez od MS a SONY vypadaji vysledky v celku dobre cca o 2% horsi nez jine skupiny produktu >> ale presnejsi analyzu vsech udaju od zacatku samotne vyroby konzoli kvuli vykyvum poptavky ti ale neudelam ...

dulezity fakt je to ze i po odecteni veskerych nakladu vc. investic na vyvoj jsou jednotlive divize v cernych cislech aniz by jedna musela tahnout druhou a firma se ozdravuje

pokud mas presnejsi udaje tak prosim rad si doplnim info
29.10.2018 08:27:44   194.213.41.xxx 21
Ty jsi solidní modrozelenej mimoň ...vždycky pobavíš Nebo je to spíš k pláči ?
27.10.2018 13:18:08   217.112.164.xxx 129
Až se rozmáchne RT. To ti ale nikdo nezaručuje. Bereš to jako fakt, ale víme jako to dopadlo s Hairworks, GPU physics apod. Neříkám, že RT krachne, ale těch technologií od NVIDIE tu už bylo tolik a nakonec si je zahrajete tak na deseti starých hrách.
27.10.2018 13:44:42   194.228.11.xxx 917
Srovnávat RT s Haiworks nebo TreeFX, TrueAudiem apod.... ehm
27.10.2018 13:45:52   217.112.164.xxx 85
27.10.2020 se tu sejdeme u nějakého Vágnerova příspěvku a povíme si. Napiště si do mobilu poznámku
27.10.2018 14:47:27   62.210.37.xxx 91
Nemůžeš srovnávat exkluzivitu u G-Sync, PhysX, Hairworks s raytracingem potažmo DXR, popř. Vulkan podporou. Podpora realtime raytracingu je už +/- připravená všude (DXR, Vulkan), taky proto, že má potenciál usnadnit vývoj. Zaráží mě ale, že nebylo oznámeno tucet hříček na jedno odpoledne, které by z toho měly vytěžit alespoň heslo.
27.10.2018 17:42:32   217.112.164.xxx 348
Hele upřímně, takových chytráků tu už bylo. To už jsem si tady za ty roky psal s lidma, kteří mi tvrdili že jsem debil, protože.

GK nikdy nebudou potřebovat víc než 4GB paměti, že to je zbytečné a psali mi slohovej výčet, proč se některé věci dycky budou načítat z RAM.

Další mi tvrdili, že nikdy nemůže hra používat víc než 4 jádra, že potom exponenciálně roste kvůli paralelizaci obtížnost naprogramovat takovou hru a že je hezké, že by hra zvládla Osm vláken, ale trvala by vytvořit deset let.

Jiní tragédi mě tu killovali za to, že procesor nikdy nemůže jít pod 32nm, že těch 65nm co teď máme je už tak na hraně, 45nm co teď vyjde je strašně drahé a těch 32 už je maximum, protože níž to prostě nejde...a všichni mi klikali mínusy a tomu dotyčnému plusy, protože vypsal slohovku o tom proč to nejde.

A takových případů mám xyz... vy jste všichni tak zatvrzelí ve své komforntní zóně a běda jak někdo řekne opak aktuálního proudu.
Nic chlapi, pište si co chcete, já neříkám že jsem prorok co si z vody vytahá, že RT krachne, ale jen říkám..nebuďte si tak jistí, RT MŮŽE krachnout a zapadnout do dějin jako hairworks a gpu physics. A vaše demagogické kecy jak PROSTĚ NEMŮŽE, na mě platili před 15 lety, před 10, před 5, ale teď už fakt ne.
27.10.2018 23:49:52   109.105.39.xxx 123
RT je součástí DirectX. Na RT dělá i AMD. Na RT dělá i Microsoft a má dobrý důvod to nacpat i do Xboxu. Není to nějaké proprietární řešení, není důvod, aby RT jako takový krachoval.
Já se trochu bojím, že je RTX 2000 v podobné pozici, jako byla GTX 280, která nastartovala CUDU a díky ní je na tom Nvidia s GPGPU tam, kde je. A zůstane nedoceněná stejně jako GTX 280.
28.10.2018 17:34:41   212.79.110.xxx 24
A ony hry musí být jen "stupidní" střílečky? Pro tebe jsou rozhodující fps, protože nejsi dement a běháš co to jde, pro někoho je ale třeba prioritou námět s propracovanou grafickou stránkou.
Co se týče recenzované grafiky - ta cena je zcela mimo. Na druhou stranu je vidět, proč AMD spěchá s uvedením 7nm, v současnosti už jejich "hi-end" model nestačí na konkurenční "nižší hi-end". Uvidíme, jak si jejich nové grafiky povedou a snad bude vydání opravdu brzy, aby ty nesmyslné ceny spadly dolů (v tomto ohledu budu věřit, že AMD nechytlo móresy NV a nenastaví ceny stejně šíleně )
27.10.2018 11:42:46   86.49.237.xxx 67
No jo, dyt.
je to smtne , jak se to tu vyviji.
rekl bych , ze jste solidne v riti. Vazne.
27.10.2018 11:43:38   86.49.237.xxx 77
Nejlepsi na tom je, ze si za to muzete uplne sami.\
Cim , cim to asi pak je,..
27.10.2018 11:50:47   86.49.237.xxx 55
uz bych zapomel Adamku:
https://www.youtube.com/watch?v=fNiyFl87hyc
D a k tomu maly smajlik, chce to trochu let praxe aby si to bulik co tu cne mohl dovolit neco takoveho posilat.
27.10.2018 12:20:33   194.228.11.xxx 724
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 12:27:11   86.49.237.xxx 37
Ja ti nerozumim, preved to .. do lidske reci a odpovim ti, prosim, dej mi tu sanci
27.10.2018 12:32:48   86.49.237.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 13:02:37   194.228.11.xxx 47
ok, takže c) je správně a to tě bohužel navedlo i na a) ...
28.10.2018 19:06:40   78.102.114.xxx 24
tví rodiče nechápou ... a co teprve tvůj psychiatr ...
27.10.2018 14:52:37   109.105.39.xxx 52
Po předchozím banu jsem říkal: když už chci do diskuze lepit příspěvky, co nemají hlavu ani patu, tak si to rozmyslím a vlepím to aspoň do jednoho postu a nedělám v diskuzi takový bordel.
27.10.2018 14:35:20   89.24.62.xxx 134
Pořád dokola, vítězem je stále 1080ti. A tak děkuji PCT za tehdejší recenzi Aorusu 1080Ti. Slouží skvěle, nadstandardně (a to velmi) tichá a výkonu přebytek
27.10.2018 17:14:01   194.228.11.xxx 429
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.10.2018 20:33:25   212.79.110.xxx 97
Až/jestli bude ta doba, současná generace už bude jen vzpomínkou... 1080 a 1080Ti byly nadčasový karty, o RTX bych řekl opak...
27.10.2018 20:32:21   178.255.168.xxx 71
Tato karta už nějaký smysl může dávat (cena 16 365), proti GTX 1080 Ti OC za 19 900,-Kč. Aspoň ji leze někam zaškatulkovat. Díky bohu, že není o dvě procenta nad tou 1080 Ti, jinak by asi stála 27 000,-Kč. Až padne cena na 11 až 13, bude to zajímavá karta.
28.10.2018 02:01:31   78.102.182.xxx 65
U GTX1070, GTX1070Ti nepadla za prubeh jejich zivota cena ani o dolar, u GTX1080 jen o par dolacu dolu oproti zavadecim cenam vyrobcu.

Z toho lze vyvozovat, ze ani u rady RTX2000 prilis cena padat nebude. Tudiz karta je uplne o nicem, neposunula pomer vykon/cena ani o cent dopredu.

U typickych DX11 her je jeji vykon i mirne pod GTX1080, ikdyz vetsinou je mirne nad, u DX12 her je jeji vykon presne mezi GTX1080 a GTX1080Ti a cena je take takova.
28.10.2018 07:16:04   89.24.61.xxx 50
Jenže ceny držela kryptománie. Samozřejmě teď to bude třeba držet nokonkurenceschopnost jiné firmy. Ale proč by si NV měla dělat hlavu s cenou, když je už vlastně monopolem. Takže asi vážně utřeme nos.
28.10.2018 08:39:19   78.102.182.xxx 52
Uvidime, urcite mas pravdu a proto jsem rad, ze nehraju ve 4K a na QHD bohate staci GTX1070 a GTX1080 a novou drahou grafiku nepotrebuji.

Ale do casu, ja tohle zdrazeni NVidii nezapomenu a treba se dockame za par let zase hernich AMD grafik a treba i hernich Intel grafik. Pak si vzpomenu, co NVidia delala a koupim u konkurence.
28.10.2018 10:04:18   109.105.39.xxx 13
AMD už dlouhodobě nekonkuruje Nvidii cenou. A momentálně ani nemůže, Nvidia by je umlátila, pokud by se pustili do cenové války. Fiji a Vega musely být na výrobu příšerně drahé ve srovnání s grafikama GTX x80.
A nemyslím si, že by stejně tak s další generací nabídli nějaký výrazně lepší poměr cena/výkon, i když by to teď vedle RTX měli snadnější. Zase využijí cen nastavených Nvidií a budou se chtít konečně trochu zahojit.
Bohužel je to taková dlouhodobá symbióza, Nvidia a Intel průběžně zdražují, AMD kopíruje jejich ceny, a oběma stranám to vyhovuje, protože AMD stejně nestíhá vyrábět, když se zvedne poptávka.
28.10.2018 14:06:00   78.102.182.xxx 40
Tak u procesoru jsou ty ceny AMDecka znacne lepsi.

U grafik tezko rict co bude. Vega je v podstate cenovym pomerem hodne blizko te RTX rady, mimo fanousky naprosty nesmysl to kupovat na hrani her. Ale prave proto si myslim, ze AMD musi tusit, ze pokud nedokazi vyrobit grafiku levneji, ze to muzou zapichnout. A kdyby prisel do segmentu i Intel, tak se budou muset hodne moc snazit.
28.10.2018 17:11:53   85.163.24.xxx 60
Myslim ze AMD je jasny ze u GPU je cestou MCM (multi chip module), pokud se jim toto povede dotahnout do funkcniho produktu mohlo by to byt vyrazne levnejsi na vyrobu nez obri cipy s 20mld tranzistoru ;) Myslim ze na Threadripperu si to fajne odskouseli, samozrejme u GPU to bude trochu slozitejsi ale podle me toto je cesta k efektivite v bussinessu i cesta k vykonu, ne obri cipy to je slepa ulicka, resp je to ok do nejakyho vykonu.
28.10.2018 19:27:25   193.110.157.xxx 00
Intel ale příjde s gp kartou, to je jisté. Vůbec bych si nebyl jistý jestli mají v plánu a dotáhnou dedikovanou 250W, spíše mají imo v úmyslu integraci. A podívej se jak dopadla čerstvě rozebíraná 3DXpoint. Intel bude mít v hledáčku úplně jinou skupinu, než Redmarxe ;)
28.10.2018 20:02:55   85.163.24.xxx 00
To je zrejme ze intelu jde o silnejsi integrovky, aby je nemusel kupovat od amd Ale na vyvoj plnokrevny, treba i MCM grafiky maji v tuhle chvili team ani zazemi i kdyz finance tam jiste jsou a muzou to tam nalejt a vsecko pujde. Ja doufam ze se AMD povede MCM zprovoznit a bude to efektivni jak bussinesove tak i vykonem a pokud by intel tez dokazal konkurovat jen dobre.
28.10.2018 20:48:44   213.226.209.xxx 30
to XCUTE >> osobne si myslim ze Intel tlaci do GPU protoze mu NV prebira profi trh deeplearnig, AI apod. a ty jeho PHIcka to proste nedavaji na pomer vykon/cena ...Herni grafiky budou dle meho takovy odpadni produkt (nebo mozna i pro konzole)...ale urcite nebudou casem k zahozeni

to Maxik MCM ma AMD i jini vyrobci uz davno ;) technologicky to neni problem at za pouziti napr. IF ci variantu EMIB je jedno jestli spojime pamet+CPU CPU+GPU GPU+GPU nebo GPU + akceleracni cipy/ciplety atd. ...problem je vyresit "deadlocks" tohle ma myslim na starosti G. Loh (abych pravdu rekl nevim v jake fazi jsou a jestli trebas uz nemaji nejake prototypy )

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

28 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.