Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)
GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)
autor: Adam Vágner , publikováno 21.8.2018
GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)

Nvidia včera večer představila novou generaci herních grafických karet s architekturou Turing. Začínají rovnou nejvyššími modely GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 a RTX 2070. Novým buzzwordem (či spíše slovním spojením), o kterém teď budeme slýchat ještě častěji, je ray tracing. A nová generace karet má znamenat velkou revoluci ve světě her.


RTX ve hrách

Nvidia se s novou generací karet pokouší o revoluci v oblasti renderingu obrazu ve hrách. A proto je zapotřebí nejdřív vybudovat ekosystém – podobně, jako tomu bylo, když Nvidia s GeForce 8800 GTX a jejími následovníky startovala revoluci v oblasti GPGPU. Využitelnost v první generaci nebude valná – i když je už teď přislíbeno na dvě desítky prémiových titulů, které mají RTX podporovat, implementace má být relativně snadná a první hry s podporou RTX přijdou v podstatě už za pár dní.

GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)

Na tomto místě ještě doplním jednu méně příjemnou zprávu – podle Nvidie mají přímo ray tracing podporovat jenom některé z těchto titulů, ty ostatní využívají jiné techniky z balíku RTX – jmenovitě DLSS:

Ray tracing v reálném čase mají využívat následující tituly:

Další várka už má pak využívat Tensor Cores pro zpracování obrazu pomocí neuronové sítě – DLSS (Deep Learning Super-Sampling. Ten mají prozatím podporovat hry

Ceny vůbec ne lidové

Pro nás coby běžné zákazníky je průšvih, že za tento vývoj zaplatíme my. S novou generací se všechny karty posouvají o něco výše a tak tu máme další skokové zdražení herních grafických karet. Za částku, která byla dříve vyhrazená „profesionálním“ Titanům, už se teď bez skrupulí prodává RTX 2080 Ti, která už by měla být „karta na běžné hraní“.

U Pascalů už jsem se zdráhal GTX 1060 svého času prodávanou za deset tisíc označit za kartu střední třídy. Na novější hry toho moc s cenovkou pod pět tisíc v nabídce Nvidie nenajdete – jen GTX 1050 Ti. S novou generací už s takovou nakonec budou i nějaké „RTX 2050 Ti“ vyšší třídou, RT 2030 střední a Nvidia bude muset nakonec ještě přidat nějaké RT 2020 a 2010 do levných sestav na „hraní eSportů“.

Částečně za tím budou vyšší výrobní náklady (aktuálně možná ceny pamětí), ale větší podíl na tom má již několik let neexistující tlak ze strany konkurence – a když už AMD uvede konkurenční produkty, ceny nastaví tak, že jsou Radeony spíše srovnatelnou alternativou než vážným soupeřem. Nvidii tak nic moc nemotivuje dělat něco s cenou, když nejvážnější konkurencí pro nové karty jsou GeForce minulé generace. AMD dražší karty také zjevně vyhovují, takže bych už nedoufal, že se to v dohledné době zlepší a možná budeme ještě vzpomínat, jak jsme mohli jen za jednadvacet tisíc pořídit nejvyšší model GTX 1080 Ti.



Tagy: nvidia  turing  rtx  geforce  raytracing  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.8.2018 16:36:56   171.25.193.xxx 1848
Turingem ťali do živého. Jak bolestivý fail vlastně Vega byl se odhaluje za doprovodu zemětřesení. Budou to složité časy, kryptohorečka byla jen začátkem...
21.8.2018 17:49:20   176.102.116.xxx 1916
tali do ziveho, paperlaunchom

dalej, tie skvele rt jednotky velmi skvele niesu
https://www.dsogaming.com/news/nvidia-geforce-rtx-2080ti-unable-to-run-shadow-of-the-tomb-raider-with-60fps-at-1080p-with-rtx-on/

takze turing bude podla vsetkeho o par RT efektoch(leskle ocka v Battlefield ), poriadne RT tu bude najskor po 2-3 radach kariet.
21.8.2018 17:53:39   109.105.39.xxx 229
To je těžký. Fakt je, že je momentálně asi nejlepší doba, jak se snažit něco takového protlačit a přitom to ustát. Ekonomika šlape, konkurence nikoliv, jakýs takýs výkon na to už máme, a bez toho ekosystému, který je momentálně celkem k ničemu, to prostě nepůjde a dalších deset let budeme u ray tracingu koukat jen na techdema, než to půjde udělat přes brute force klasicky.
21.8.2018 19:44:06   176.102.116.xxx 1511
to je pravda, nech sa snazia, ak to pretlacili do DX12, je to dobre, ale nech to financuju fanboyovia. ja si 2 roky pockam
21.8.2018 19:54:14   176.10.99.xxx 89
Problém, že takzvaně pro stromy nevidí les. I kdyby DXR zvládaly jen 1080p na hranici plynulosti a posun měl výraznější dopad jen u hororových her světel a stínů, nelze zapomínat, že byla představena celá platforma (pro koncového spotřebitele!) využívající strojové učení, což bude mít zásadní dopad na tvorbu obsahu, uživatelskou zkušenost.
21.8.2018 18:38:47   94.112.142.xxx 714
vyvraceno. 60Hz 4K RT on

https://www.techradar.com/reviews/nvidia-geforce-rtx-2080-ti

Citace:
Although we haven’t had the chance to benchmark the card thoroughly, we did get to play multiple PC games at 4K and in excess of 60 frames per second (fps) with the RTX 2080 Ti at Nvidia’s GeForce Gaming Celebration event at Gamescom 2018.

Unfortunately, due to multiple non-disclosure agreements we signed, we can only tell you that Shadow of the Tomb Raider looks stunning with ray tracing turned on. Thanks to Nvidia’s RTX technology, shadows do indeed look more realistic – with different intensities everywhere depicted in a stony ruin in the rainforest. We also just gawked at the walls, looking them shimmer as light reflected and refracted off of them.
Advertisement

In terms of frame rate, Shadow of the Tomb Raider ran at a mostly consistent 50-57 fps, which is impressive giving the game is running on a single GPU and in such an early state – on top of all the new ray tracing techniques.

We also played a variety of other PC games that shall not be named, and saw performance run in excess of 100 fps at 4K and Ultra settings.
21.8.2018 19:42:55   176.102.116.xxx 1117
tak ci tak, ak techradar pise pravdu, pojde to jakz takz na 2080ti na fullhd. sorry, viem ze je to najrozsirenejsie rozlisenie, ale tak si masterrace v 2018/2019 nepredstavujem
21.8.2018 20:00:13   94.112.142.xxx 1215
Predstiras ze nechapes psany text a to presto, ze dobre vis o co jde, protoze ctes stejne forum jako ja. techradar hovori o 4k+RT+60fps.
21.8.2018 23:40:22   90.176.71.xxx 137
Text ale není, o tom že TombRaider jede s RT ve 4K:
-hráli několik her na 4K ve 60+fps
-pak mluví o TR, kterej vypadá s RTX skvěle a jde 50+fps(rozlišení asi pod smlouvou)
-další utajené hry jedou 100fps+ ve 4K na ultra

Osobně myslím, že i kdyby RayTracing jel na fullHD 30fps+ tak je to bomba. A to odhadování 4K jde kartě pěkně.
22.8.2018 17:57:40   94.112.142.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.8.2018 08:45:13   85.159.110.xxx 42
vidim ze ste sa obidvaja nechali napalit(ty aj redaktor techradaru)

https://www.anandtech.com/show/13261/hands-on-with-the-geforce-rtx-2080-ti-realtime-raytracing
22.8.2018 10:04:04   185.220.101.xxx 25
Porodní bolesti budou na hraně, s ohledem na to jaké mají paměti je i s absencí konkurence čeká jepičí život, ale Ti má stejně hodně do sebe (jako plná palba NV20, G80). A 2070 má pořád dost zajímavou, hříšnou cenu, aby to stálo za zkoušku.
22.8.2018 10:12:12   85.159.110.xxx 63
nevravim, ze nieje potrebne skusat nove technologie, len ako vyssie pisem, nech si to zaplatia fanboyovia a ja sa pridam o par rokov
22.8.2018 10:37:31   154.16.149.xxx 73
Tak nějak. Počkejme si na recenze, předobjednávky nechejme jiným.
22.8.2018 17:59:12   94.112.142.xxx 09
Jediny kdo se tu snazi nechat se mermomoci napalit jsi ty. Nikdo netvrdi, ze to co testoval tech radar a ostatni je jedno a to same. To si pouze zoufali fanatici snazi v posledni kreci namluvit sami sobe.
23.8.2018 07:54:41   85.159.110.xxx 22
jj, nadej zomiera posledna
24.8.2018 08:31:33   212.27.208.xxx 00
https://videocardz.com/newz/nvidia-upgrades-l1-and-l2-caches-for-turing
http://

https://videocardz.com/77696/exclusive-nvidia-geforce-rtx-2080-ti-editors-day-leaks


https://videocardz.com/newz/nvidia-publishes-geforce-rtx-2080-vs-geforce-gtx-1080-comparison

te tvoji pujdu na pohreb s potesenim
6.9.2018 15:50:22   78.102.65.xxx 10
Xcute
AMD má ray tracing taky a lepší, protože ho kombinuje s klasickým renderingem, což znamená menší FPS dropy. To je cesta pro raytracing v současnosti.

https://gpuopen.com/announcing-real-time-ray-tracing/

Rád jsem tě kompletně zrejpil, nvidiote.
21.8.2018 16:46:54   212.79.110.xxx 2718
Od dob Far Cry 1, potažmo později Crysis, si už moc nepamatuji hru, kde by mi z grafiky spadla čelist... RT technologie je nutně třeba, může přinést nový neokoukaný vizuál... a o tom GK vlastně jsou, ne? Beru tuto řadu jako základní kámen této techonologie, a i když jsem moc letos chtěl 2080Ti a 4K monitor, vydržím s QHD a GTX 1080. Vše, co je základní kámen, je vždy totiž nesmírně předražené, což se v této řadě potvrzuje. Nejvíc líto je mi AMD grafik, myslím si, že v PC sféře končí, nejsou již dlouhodobě konkurenceschopné nejen výkonem, ale bohužel ani cenou. Pro nás všechny je to špatná zpráva, nikdo na NV nebude tlačit a zaplatíme to my... Zaplať pánbůh, že NV nedělá jen refreshe, jako Intel, ale snaží se o průlom v nových technologiích...a i proto si jednou jejich kartu koupím, i když budu vědět, že přeplácím...
21.8.2018 17:08:32   51.38.110.xxx 196
AMD v pc nekončí, ale zůstanou jí jen drobky (entry level, APU). Likvidace by to byla, kdyby Nv nepásli po marži a nasadili +/- obvyklou cenu, to by Vega skončila jak E.T. the Extra-Terrestrial.
21.8.2018 17:51:33   176.102.116.xxx 1210
gtx2060 bude mat RT jednotky?
bude stat realne menej ako 400€?
aky segment je najviac v gpu predavany? 150-250€
21.8.2018 18:21:39   212.79.110.xxx 920
Grafická divize AMD se bude soustředit jen na APU a to hlavně v NTB. Ve všem ostatním jí ujel nebo ujede vlak. Neustále jen nahání NV a to téměř vždy se zpožděním, marketing příšerný, ceny a výrobní náklady nekonkurenceschopné...jako zkusili to a asi ještě jednou zkusí, ale pak konečná. Podotýkám bohužel...
21.8.2018 18:23:28   78.102.114.xxx 518
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.8.2018 17:30:27   185.189.114.xxx 1912
No az taky velky rozdiel v TR nevidim. To video akoze Star wars je bomba ale v realnej hre je to uplne neviditelne
21.8.2018 18:07:58   88.101.109.xxx 228
ale je realičnost osvětlení něco, co doposud někdo řešil u herních grafik? Simulace jsou něco jiného, ale mě třeba ta scéna s RTX off a falešnými světly přijde na hraní přijemnější než ta s RTX on, kde není skoro vidět, i když asi víc odpovídá realitě. Nvidia se evidentně snaží najít něco nového, čím zdůvodnit cenu, když 4K hraní se stále moc nechytá, v 1080p už jede plynule skoro všechno, a je možný, že běžné herní grafiky do pár let převálcuje Intel se svými integrovanými čipy. Blbý je, že cenová hladina tady je nastavená tak jinde, že Nvidia nebude mít moc důvodů snižovat cenu u starších typů, spíš to bude nová modelová řada, která pojede paralelně k těm existujícím.
21.8.2018 18:25:46   78.102.114.xxx 106
opravdu si myslíš, že nvidia vylezla s RT jen proto, aby mohla zvednout cenu?
21.8.2018 18:40:59   94.112.142.xxx 95
nejvetsim pretrvavajicim nedostatkem soucasne rasterizace je svetlo/stin/reflexe/difrakce/radiance. Resi se to tunou obezlicek. RT to dela vsechno sam ze sve definice.
21.8.2018 18:53:51   212.79.110.xxx 2215
RT je krok správným směrem, tzn. krok kupředu, ke změně k lepšímu...a to tady chybělo. Stále se honilo FPS, vizuál i díky konzolím byl bržděn. Jasně, věci okolo, jak ceny atp. mě štvou, ale jsem rád, že se někam posouváme. Výkřiky o tom, že vlastně ani není poznat moc rozdíl, jsou spíš úsměvné a nejvíce vypovídají hlavně o jejich autorech, kteří o RT nemají šajn...jen kdyby to vydalo AMD, byl by to majstrštyk století
21.8.2018 19:08:08   212.79.110.xxx 72
Poslední dva porovnávací obrázky (ty s vagonem) jsou oba RTX off...
21.8.2018 19:22:29   109.105.39.xxx 62
uuuž... jsem s nimi asi na čtvrtý pokus snad doválčil.
21.8.2018 19:53:47   91.197.118.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.8.2018 06:59:15   195.80.187.xxx 70
ad1) doteraz boli v PS a Xbox karty AMD, ktoré mali plnú podporu DX12/Vulkan oproti GTX a nemám pocit, že by mala NV nejaký problém. Aké je zdôvodnenie tvrdenia, že keby bylo NV GPU v konzolách, tak má AMD problém?
ad2) pokiaľ viem nová generácia konzol PS/Xbox, dokonca aj tá pre Čínsky trh, bude používať CPU aj GPU od AMD.

Otázkou ostáva či sa NV zachová inak ako vždy a bude tlačiť technológiu vykresľovania pomocou RT ako priemyselný štandard, alebo sa zachová ako vždy klasicky a spraví všetko pre to, aby to bola záležitosť len jej RTX kariet.
22.8.2018 09:42:02   193.86.4.xxx 36
Napsal jsem to blbě. Řeč byla o raytracingu. Současný konzole používají CPU a GPU od AMD. Což firmě AMD zaručuje nějaký odbyt. Pokud do nových konzolí nasadí GPU s raytracingem od Nvidie, AMD to docela zabolí po finanční stránce. Už se vyjadřuju jak Nvidia, hodně keců, ale žádný data :-)
22.8.2018 11:03:49   37.48.21.xxx 122
Podivej se na velikost cipu, spotrebu, cenu a pochopis ze tohle se hoodne dlouho v konzolich neprosadi .....navic vykon RT cores je jednoduse mizerny vzhledem k celkove velikosti die (a dlouho to nebude jinak) ...na tohle uz bude potreba MCM reseni.... v tohle ma zatim naskok AMD a Intel
21.8.2018 20:01:31   94.127.129.xxx 187
Byl jsem velmi často ve dne v místnosti kde je jedno okno, ale není pravda, že by bylo světlo jen tam, kam vniká paprsek světla a všude skoro tma...

Ten případ na to, že se jedná o "reálné" RT nasvícení silně švindluje.
21.8.2018 20:36:45   85.163.24.xxx 1522
Hehe toto si koupi opravdu jen blazen, vizualni rozil 0 nic.. mam trochu dojem ze se nam NV snazi prodat neco co vlastne nepotrebujeme, ale delaji z toho luxusni a cool vec kterou vsichni potrebujeme. Profitovat z toho bude AMD protoze kdo nechce kupovat mon s proprietalnim Gsync, koupi si radeji vegu64, zvlaste pokud AMD doda vegy na 7nm za rozum cenu budou zajimave, nejen na vypocty.
21.8.2018 21:35:24   104.223.123.xxx 511
Mno jo, jenže si Nvidia si může dovolit topit ve vývoji takové peníze, že by v nich grafickou divizi AMD utopilo jak koťata (v kýblu pro efekt). Já kopu za otevřená řešení, opensource, ale tohle je jednoduše fakt.
21.8.2018 21:41:41   104.223.123.xxx 38
AMD přestalo být konkurencí a vidíš jen ruce nižších pater sociálních sepjaté absurdně k Intelu - nechápeš?
21.8.2018 21:49:38   104.223.123.xxx 35
Jestli nechápeš, tak jsi nejen slepý.
21.8.2018 22:33:35   104.244.78.xxx 612
Takové střídání dne a noci v openworld hrách jsi ještě neviděl. Světlo je určující pro atmosféru hry a DXR, raytracing, ti otevírá možnosti ji přirozeně plynule dynamicky měnit - jako nástroj ti dává obrovský tvůrčí prostor, pro hráče je to zase nová úroveň uvěřitelnosti virtuální reality. (na hře s podobnými prostředky byl například od základu postaven Doom 3)
21.8.2018 23:30:06   93.115.86.xxx 66
Podívej se na oficiální kanál, na demonstarci dxr, rtx v konkrétních hrách, jsi minimálně slepý, průlom je do očí bijící, jak kulka v BFV. Otázkou je, co plynulost a odezva.
4.9.2018 19:24:48   62.245.112.xxx 40
Xcute
Jediná věc, která nemá konkurenci je tvá stupidita a čím více píšeš, tím více to dokazuješ. Lol, Turing je sračka. Samozřejmě, že má vyšší výkon, když má chip velký jak prase, však tomu odpovídá i spotřeba. Raytracing je Vulkan ala Nvidia, zase podpora minima her, na kterém si fanatici tvého ražení budou honit ego.
S AMD radši haltuj, má už 7 nm proces, až si to přenese na GPU, tak se Turingbazmek zpotí.
Turing=fail a jebání zákazníků, lol, karta za 17k bez podpory SLI. Gratuluji greedie.
23.8.2018 03:36:06   62.245.97.xxx 54
mas recht, je to naprosta kravina, bezny konuzoment odpadu AAA to ani nerpozna. NAvic mu to bude uplne jedno, nasviceni scen uz dnes je uplne v pohode, na co to komplikovat.
21.8.2018 21:15:35   84.242.66.xxx 273
je pro hry hudba budoucnosti. Nějaký partial využití na efekt, otázka je kolik to bude stát výkonu a jestli by nešel využít jinak. Proč tensor core nevyužít na něco s AI místo opravy chyb v realtime ray tracingu. Nevím jen příklad. Realtime grafika je a zatím stále bude o fakeování reálnejch fyzikálně optickejch jevů a když můžu použít stovky-tisíce světel v postprocesu abych si světelně vytunil scénu , nebo vyrendruju par zmenšenejch viewportů navíc pro dynamickou reflexi na těch pár surfaces co hráč stihne sledovat, proč to neudělat. Ve QHD nebo 4K stejně toho moc nevyraytraceuju.
Možná na bouchačky co budu mít v ruce to bude prima.

Jinak je cool, že to de dopředu a ray tracing určitě využijou lidi pro simulace nebo rychle preview renderu v 3d programech. V průmyslovejch aplikacích, kde je potřeba fyzikálně validní zobrazení konkrétního objektu atd
Ale čistej realtime raytracing je prostě úplně jinej level, jiná disciplína,masivně paralelní řešení každýho paprsku kdy každej paprsek má jinej počet počet kroků k vyřešení, s každým pohybem kamery se stáva irelevantním, tzn se výslednej obraz montuje ze všeho možnýho v různym stavu.

Další věc je , že raytraceing je spíše už fyzikální simulace než jen render a vyžaduje fyzikálně optimalizovanou organizaci dat. Tzn si spíše myslím, že ten realtime raytracing přijde na scénu i stím HW na koomplexní fyzikální simulace. Tzn i s patřičným prostorem pro data v řádu stovek GB. A patřičným počtem HW solverů na to vhodnejch. Pak už to asi opravdu bude to co se tu naznačuje, tzn full realtime raytracing.
21.8.2018 21:17:20   217.195.172.xxx 2614
Tady si to lidi zjevne neuvedomuji, ale ray tracing je neco neuveritelneho, protoze meni kompletne zabehnute zvyklosti a grafiky budou pri pocitani milionu paprsku vic vypocetni nez kdykoli predtim.

Co to znamena pro NVidii a jejich konkurenci?

NVidia prisla s RT prvni a ma v tuto chvili jasny naskok a tah na branku. Ovsem ta je jeste daleko a bude hodne zaviset na tom, jak rychle na RT zareaguji vyvojari a jak moc RT hry budou v prvni prukopnicke vlne schopne unest.

AMD ma vypocetni kartu hotovou a ted ji potrebuje prekopat na 7nm a optimalizovat pro RT. Maji ted rok behem ktereho bude NVidia horko tezko RT obhajovat na to, aby v klidku doma pripravili skutecnou RT grafiku na urovni druhe generace NVidie, to je pro firmu typu AMD jiste zvladnutelne, pokud tomu priradi patricne zdroje.

Intel nema nic a diky RT muze zacit nezatizen predchozim vyvojem. Koduri a jeho tym je urcite schopen vypocetni kartu, ktera si s RT poradi pripravit a neexistovala pro Intel lepsi doba na zapojeni se do trhu grafik nez nastala ted diky RT.
Uvidime ovsem jak dlouho jim bude trvat navrh a hlavne kdy konece Intel dokonci 10nm vyrobni proces, protoze bez neho to nepujde.

Tesim se proste za rok nanejvys dva, jak prichod RT ozivi trh a co vsechno ta technologie dokaze. Osobne urcite prvni generaci od NVidie vynechavam a pockam az na nabidku druhe generace, kde uz budu ocekavat i protinabidku od AMD a mozna ze i nejaky prvni pokus Intelu. Parada.
22.8.2018 08:05:55   109.81.211.xxx 70
To je na jednu stranu pravda. Z části bych to přirovnal ke 4k 144Hz HDR. Teď je to drahý a ještě nevyladěný, ale druhá nebo třetí generace už by mohla být super.
22.8.2018 10:19:53   194.228.197.xxx 30
Po přečtení tohoto příspěvku jsem konečně pochopil, proč AMD nemělo problém prodat Intelu svý grafický jádra do APU.
23.8.2018 03:33:52   62.245.97.xxx 72
RT nikdo nepotrebuje. Hry jsou o ZAZITKU z pribehu a ne o grafice. drtiva vetsina dementu co hraje ty rychlokvasky COD a tak, ani nepozna ze maj lepsi tmu, je jim to jedno. Vsadim se stebou klidne , ze tohle ohlaseni technologii vyhnije a nikoho to nebude za dva roky zajimat.
22.8.2018 08:14:26   46.13.10.xxx 100
Ze zkušeností víme, že vybudování RT ekosystému bude "chvíli" trvat.
Ta chvíle bude představovat několik generací všech následujících grafických karet.
RTX 20XX to rozjede a 30XX bude shodný výkon s polovičním TDP díky menšímu výrobnímu procesu.
Jediná zajímavá hra z výčtu RT titulů je Metro Exodus, ale kupte si kvůli jedné hře kartu za 33 tisíc.
22.8.2018 09:29:42   77.247.181.xxx 02
Je rozpracovaná implementace do UE, nehledě na možnosti otevírající se tak moderům a kutilům, řekl bych, že mají k širší podpoře nakročeno velmi dobře, tak aby to koncový spotřebitel poznal ještě, než bude za Turingy náhrada.
22.8.2018 10:21:36   194.228.197.xxx 02
Na tom nezáleží. Stejně tu kartu budou kupovat především grafici.
22.8.2018 11:16:53   149.36.64.xxx 01
Ale záleží, ale je to tak, že s určitými potížemi, v prvním roce hlavně vody early acces. Developeři adoptují raytrace velmi rychle, s velkou chutí.
22.8.2018 12:40:37   85.199.141.xxx 01
Třeba poslední Elder Scrolls, nebo Fallout se mohou snadno rychle dočkat modů, stejně jako hry postavené na veřejných licencích (Dark Mod).
22.8.2018 10:15:07   84.42.139.xxx 00
... ta logaritmickou škálu?!?
každých pět let se daří zvedat výkon asi desetinásobně, každých deset let to dělá tisícinásobný nárůst výkonu
22.8.2018 11:44:03   109.105.39.xxx 11
Hele, já to tam asi domotal a smíchal dvě věci do jedné věty, on tam s těmi čísly hodně čaruje, srovnává grafiky s moorovým zákonem a pak porovnává vzájemně, kolikrát jedou grafiky rychleji než moorův zákon.

https://youtu.be/Mrixi27G9yM?t=10m10s

Jestli ho chápu dobře, tak procesory desetkrát za pět let, stokrát za deset let, a grafiky ještě desetkrát rychleji než procesory, a tím se dopracoval k tisícinásobku za deset let.

Ale o těch stonásobcích za deset let u procesorů v poslední době hodně pochybuju.
22.8.2018 14:20:00   194.50.240.xxx 00
Moc nerozumím těm cenám.
V ofiko prezentaci stojí:

RTX 2070 - $499
RTX 2080 - $699
RTX 2080Ti - $999

Nicméně na webu nvidie jsou ceny trochu jiné:

RTX 2070 - $599
RTX 2080 - $799
RTX 2080Ti - $1199

A o cenách např. na Alze ani nemluvim, ty jsou ještě jinde (ale to už jsme v CZ...)
22.8.2018 15:08:41   185.219.167.xxx 02
ofiko prezentace 499$ = 10.978,-Kč + 21% CLO = 13.283,-Kč +21% DPH = 16.072,-Kč = 730$. sakra tak teď to nechápu ani já, vychází to že by CLO bylo 0%.
22.8.2018 15:13:04   185.219.167.xxx 11
CLO je prej + - autobus 15%.
takže 499$ = 10978,-kč + 15%CLO = 12.624,-Kč +21DPH = 15.275,-Kč = 694$ no pořád to není 599$ = 13.178,-Kč
22.8.2018 15:36:34   194.50.240.xxx 01
No já bral ty ceny z nvidia.com en_us stránek... jestli mají započítanou lokalitu IP (takže vědí, že by mi to posílali do ČR) to nevím, já bych to chápal tak, že jde prostě o cenu bez CLA a DPH...
22.8.2018 16:18:11   109.105.39.xxx 00
To, co je na webu Nvidie, je Founders Edition, která je zase s nějakou přirážkou, Nvidia ty karty prodává na vlastním e-shopu.

Ty základní ceny, které tam jsou, budou za karty, které se objeví nejspíš později (to jsou ty uplně vykradené modely, které ani AIB partneři nechtějí prodávat v první vlně. Takové ty karty typu MSI Aero, Asus Turbo, nejlevnější gainwardy apod. – jednoduchý malý hliníkový pasiv a levný plastový kryt.)
22.8.2018 22:21:40   78.157.165.xxx 63
V době vydání jsem si koupil GTX 570 za 10k - v té době herní špička. Rozjel jsem na tom snad všechno ve FullHD (v té době to ještě nebyl standart, asi něco jako je teď 4K) a na max detaily. V roce 2016 jsem si koupil GTX 1070 za 14k a některé hry na Ultra v 1080p nerozjela a aktuálně má s těmi hrami ještě větší problém. Čekal jsem, za ty roky vývoje, že si s tím zahraju i ve 2K rozlišení, ale to je nereálné. A když bych chtěl teď přejít na 4K (4K je teď na +- úrovni rozšířenosti, jako to 1080p v roce 2010.), tak to abych kupoval grafiku za 30k? A takové ty věci jako optimalizace atd, to si nechte pro sebe. Hry byly špatně optimalizované i kdysi.
A pro ty rejpaly, co napíšou, že když na to nemám, ať se nevyjadřuju... Né, že bych na to neměl, jenom mi příjde jako vyloženě hloupost vyhodit 30k za něco, co nejvýše za 2 roky stejně nebude stíhat a bude se to muset upgradovat. Do 20k za 2080Ti bych ještě chápal.
BTW, bavím se tu o stabilních 60fps.
23.8.2018 08:29:26   85.163.24.xxx 40
To uz musis vedet ty jestli nurne musis mit 4k, kdyz dnes neni poradne karta co by to utahla a kdyz uz je tak bude stat 30+ je to logicke obrazova plocha je mnohem vetsi je potreba i mnohem vyssi vykon na stejna fps. Ja mam 1070ti a 1680x1050 IPS eizo 22" naprosto me to staci, je fakt ze uz jsem na hry asi starej a moc nehraju. Planuju novej mon, QHD IPS 144hz ale zatim me nic nenuti k vymene. Tj podle me QHD staci do tech 32" naprosto v pohode a staci na nej karty jako je vega64,1070ti,1080. Ale kdo chce vyhodit penize za 4k + super top grafiku jeho volba
23.8.2018 09:59:48   78.157.165.xxx 13
Když už 4K, tak bych koupil nějakou televizi, jelikož mám i PS4. Zatím mi o něj tak nějak moc nejde. Zdůraznit jsem chtěl spíše to, že i po 8mi letech vývoje jsme pořád odkázáni na 1080p hraní, aneb v roce 2010 na minoritní rozlišení stačila GPU za 10k, dneska na minoritní rozlišení pořádně nestačí ani grafika za 30k... Ta kde to sakra jsme....
23.8.2018 11:04:08   85.163.24.xxx 22
Tak za 1 v tom uplnem topu neni nyni zadna konkurence takze kdyz si NV rekne ze chce 50k bude to za 50k, take to samozrejme souvisi s tim ze na hrani v fhd staci 4x mensi vykon a vzhledem k slozitosti vyroby a vyvoje takto komplexnich cipu to proste nejak vyrazne levnejsi nebude ani kdyby konkurence byla. Spis je zajimavy si dat otazku jestli takove rozliseni potrebuju a vetsina prijde na to ze jim FHD staci, ti co chteji vetsi monitory tak QHD, 4k je podle me zbytecnost na mon rekneme do 32" to je tak od 40-50" nahoru a nebo na 2metrove televize
23.8.2018 11:20:30   78.157.165.xxx 12
Teď mám 32" FUllHD . Jako koukat se na to dá, ale chtělo si to zvyknout. Jinak s tou konkurencí, to je pravda. Bohužel.
Jak jsem psal, tak než monitor mám v plánu spíše jít do 4k Ultra HD TV, jelikož by zároveň sloužila i jako zobrazovadlo pro PS4. Monitory nenabízejí tak velké úhlopříčky (55"+) a co si budeme povídat, i 55" je stále taková nic moc uhlopříčka, ale jako základ stačí.
23.8.2018 12:03:09   85.163.24.xxx 21
Tak monitor 27" FHD uz je pro me dost nekoukatelnej, koukam dost zblizka a uz jsou pixely jako kravy U televize s velkou uhloprickou tak od 150cm uz 4k ma smysl, ovsem take je dobry se zamyslet jestli budes mit zdroje signalu ve 4k, na satelitu to asi jen tak ne, tam ani ted neni jeste vse fhd, BD prehravac mobre, konzole to teda nevim jak bude davat vykonem 4k to budou mizerny fps. Jinak se da samozrejme upscalovat z nizsiho rozliseni s tim ze mas robrazovadlo ready 4k az zdroje mit budes, jestli do te doby moralne nezastara
24.8.2018 18:42:20   78.157.165.xxx 00
Tak PS4 Pro 4K zvládá, sice to ojebává, ale 4K@30fps výstup tam je. A ta TV bude stejně sloužit jenom ke hraní, případně na koukání 4K filmů. TV vysílání nesleduju.
26.8.2018 09:34:51   85.163.24.xxx 31
tak to bych radeji hral FHD a mel 100fps nez takovou bidu na 4k 30fps to uz nemuze byt rec o plynulosti .. ani 60 neni nic moc, samozrejme pokud to jede se syncem tak uz to staci, ale pro lidi zvykly pohybovat se trvale i pres 200fps to je desiva predstava
23.8.2018 03:30:32   62.245.97.xxx 47
jak rika nadpis, podle obrazku to umi jen lepsi tmu. naprosta kravina k nicemu, jako udelat tmu uz se da i ted a snado, aby na me neco vyskocilo (DOOM 3 a dal, proto me to nebavi, to je debilita ze na me neco z mista kam nevidim neco vyskakuje, to je ubohy). U her je dulezita hratelnost a ZNOVUHRATENOST, proto je Fallout 1+2 legenda a ostatni je spotrebni zbozi co si datea uz se k tomu nevratite. Jako ale hezky , co dokaze technika, ze je to mozny pocitat kazdej paprsek, ale pro hry aktualne nula prinos a ojebavani toho ze neumej zvysit skutecny vykon.
27.8.2018 19:24:39   195.168.126.xxx 111
To čo predviedla Nvidia je úplný odpad a výsmech hráčom. HLAVNE za tie ceny !!! (ak budú také ako sa šepká po nete)
Kde sú tie časy keď HRY boli také že NEBOL HW ktorý by ich utiahol? GTA III, Far Cry, Half Life 2...
Teraz je doba tvorby hier štýlom:
-nasekáme hru na konzoly aby sa predávala ako teplé rožky
-UROBÍME ultra mega super duper REMASTER
-samozrejme v deň uvedenia na trh vydáme ZERO DAY PATCH o veľkosti 450 GB
-hra sa aj tak nedá dohrať kvôli xy bugom
- samozrejme max rozlíšenie je sotva 1080p/30fps (lebo konzoly to nezvládnu)
-na PC príde port o 300 rokov neskôr a ešte viac zabugovaný s grafikou horšou ako sto ročná hra

Áno Nvidia LEN tak ďalej! Dávaj hráčom zbytočné predražené grafiky, keď 99% hier je optimalizovaných na prastaré konzoly s podpriemerným výkonom.

Lenže málinko hráčov rieši pomer cena/výkon.
Potom to tak vyzerá
6.9.2018 15:38:47   78.102.65.xxx 00
xcute
Jediná věc, která nemá konkurenci je tvá stupidita a čím více píšeš, tím více to dokazuješ. Lol, Turing je sračka. Samozřejmě, že má vyšší výkon, když má chip velký jak prase, však tomu odpovídá i spotřeba. Raytracing je Vulkan ala Nvidia, zase podpora minima her, na kterém si fanatici tvého ražení budou honit ego.
Raytracing není nic nového, kundíku, ale je to míněno pro profisféru, tomu taky odopovída těch 30-40 FPS ve hrách na 2080ti, z toho budou "hardcore gejmři" nadšení.
Turing je a bude fail, jeho výkonový posun je proti Pascalu na Maxwell směšný a ceny taky.

Lol, AMD není konkurence? Užívej se labutí písně tvého předraženého Turingu a jeho 30FPS v 4k s RayShitem, nvidiabote.

AMD má už hotový 7nm výrobní proces jak pro CPU tak AMD, Intelu už jde rating dolů, protože technologickou jedničkou bude příští rok právě AMD , nvidiabotíku.

Turing=fail a jebání zákazníků, lol, karta za 17k bez podpory SLI. Gratuluji greedie.
Jsi úplně v prdeli, Turing je gigantický předražený flop a AMD je příští rok technologicky převálcuje na to můžeš vzít jed.

Rád jsem tě zrejpil, botíku. Vega źádný fail není, botíku. Na něm si AMD vypiluje produkční proces, HBM jsou snem Nvidie ještě dodnes, proto jede na GDDR6. Budoucnost je HBM a 7 nm.

Tvoje nová noční můra se jmenuje 2019 - AMD 7nm.

P. S.
Ještě něco, bote. AMD má ray tracing taky a lepší, protože ho kombinuje s klasickým renderingem, což znamená menší FPS dropy. To je cesta pro raytracing v současnosti.

https://gpuopen.com/announcing-real-time-ray-tracing/

Rád jsem tě kompletně zrejpil, nvidiote.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.