nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 8
Seznam kapitol
Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Test výkonu
Mafia II
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
V druhé Mafii je aliasing patrný zejména na hranách předmětů a osob. Lepší vyhlazení osob nabízí režim FXAA, parazitní rozmazání obrazu kvůli množství efektů samotné hry téměř není patrné.
Test výkonu