nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 4
Seznam kapitol
Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.
Anno 2070
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
FXAA v budovatelská strategii Anno 2070 vyhladí celý obraz včetně lišt. Na silech v levé části snímku funguje vyhlazování podobně dobře jako MSAA. Efekt však vyhlazuje i trávu, která je podivně rozmazaná a parazitní vyhlazení je patrné také na lištách rozhraní HUD.
Test výkonu
Assassin's Creed: Revelations
Test výkonu