Asus ROG GTX 285 Matrix  -  luxusní GTX 285
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus ROG GTX 285 Matrix - luxusní GTX 285

Asus ROG GTX 285 Matrix - luxusní GTX 285 | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 8. 2009 03:00 14

Seznam kapitol

1. Asus ROG GTX 285 Matrix I 2. Asus ROG GTX 285 Matrix II 3. Testovací sestava, metodika, srovnávací tabulka 4. Testované hry 5. CoD WaW, Crysis, Far Cry 2 6. F.E.A.R. 2, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two
7. Unreal Tournament 3, Warhammer 40k DoW II 8. Přetaktování, teplota 9. Hlučnost, spotřeba 10. Celkový výkon 11. Poměr cena/výkon 12. Závěr

Pokud Asus v poslední době vydá grafickou kartu, která se výrazněji liší od referenční verze, má téměř vždy přídomek Matrix. Přesně taková je i nová GTX 285 ze série Republic of Gamers, která nabídne nové chlazení, možnost snadno měnit napětí či LEDky indikující zatížení GPU.

Reklama
Asus ROG GTX 285 Matrix  -  luxusní GTX 285
i Zdroj: PCTuning.cz

K přetaktování má Asus GTX 285 Matrix ty nejlepší předpoklady, protože přes dodávaný software iTracker 2 je možné měnit napětí u jádra i pamětí (nadšenci si mohou hrát i s časováním pamětí). Bohužel jsem však dostal na testy předprodukční vzorek, který neměl rovný chladič a styk s jádrem proto nebyl ideální. Kvůli tomu karta padala (přehřívala se) už při frekvenci jádra 700 MHz, proto jsem nakonec výkon při minimálním přetaktování vůbec neměřil.

Druhým způsobem přetaktování by mělo být automatické přetaktování pomocí softwaru Super Hybrid Engine, který v zátěži zvedne frekvence a výkon karty o 14 % (dle marketingových materiálů Asusu). Chtěl jsem proto vyzkoušet i tento způsob přetaktování (byť by karta v zátěži spadla), ale Super Hybrid Engine na dodaném CD s ovladači a utilitami vůbec nebyl a Asus jej zatím nenabízí ke stažení ani na svém webu.

Z přetaktování Matrixu jsem byl proto zklamán a nezbývá než doufat, že v běžném prodejním balení bude Super Hybrid Engine přibalený a karta bude mít rovný chladič.

Teplota

Asus ROG GTX 285 Matrix  -  luxusní GTX 285
i Zdroj: PCTuning.cz

O problémovém kousku svědčí i teploty. Ty se v zátěži bez přetaktování vyšplhaly až na 85 °C, což je na kartu s vyměněným chlazením opravdu hodně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama