Zvyšují nové ovladače grafický výkon? Testujeme Radeon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Minulý týden jsme přinesli článek zaměřený na ovladače grafických karet. V něm jsme si vzali na mušku GeForce od nVidie, výsledky ale nebyly nijak valné. Za více než rok zvýšily ovladače výkon karty v průměru jen o slabých sedm procent. Dnes se zaměříme na karty společnosti AMD a už předem mohu prozradit, že tentokrát je to podstatně zajímavější.
Testovací sestava
K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7 920 přetaktovaný na 3,6 GHz, základní deska MSI Big Bang Xpower a celkem 6 GB operační paměti. Použita byla grafická karta GeForce GTX 470 s celkem šesti verzemi ovladačů a testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows 7. Celý počítač napájel 750W zdroj OCZ Fatal1ty.
Metodika testování
Testovací hry
Assassin's Creed: Brotherhood — Poslední díl série testuji v nejvyšším nastavení včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře). Protože hra nemá vlastní benchmark, měřím framerate pomocí FRAPS při procházce Římem.
ArmA II: Operation Arrowhead — Datadisk pro Armu II je vybaven vestavěným benchmarkem, pomocí kterého testuji. Nastavení grafiky je představeno na Velmi vysoké.
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
Crysis 2 — Pokračování velmi náročné hry testuji při nejvyšším nastavení detailů včetně vyhlazování hran, které zapínám ve hře. Hra nemá vlastní benchmark, testuji proto vlastním hraním (během první mise v městském parku) a framerate měřím pomocí FRAPS.
F1 2010 — Testuji projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech se vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.
Splinter Cell: Conviction — Poslední pokračování série nemá vestavěný benchmark, testuji proto přímo hraním hry v druhé misi, kdy se proplížím okolo letadla a zastřelím tři stráže. Fps měřím pomocí FRAPS, nastavení grafiky je nejvyšší včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Test Drive Unlimited 2 — Testuji hraním klasického závodu se sedmi AI ovládanými protivníky na prvním ostrově (Ibiza). Nastavení grafiky je maximální včetně vyhlazování zapnutého ve hře. Framerate měřím programem FRAPS.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám ve hře.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.