Wolfenstein: The Old Blood – hrad plný nácků v čiré FPS akci | Kapitola 3
Seznam kapitol
Ještě to není ani rok, co na našich počítačích vstal z mrtvých B. J. Blazkowicz a společně s ním i celá herní série Wolfenstein, a už tu máme samostatný datadisk s podtitulkem The Old Blood. Nabídne to, co mají příznivci Wolfa rádi – ponuré megalomanské stavby, hrozivé supervojáky i fiktivní zázračné nacistické superzbraně...
Stejně jako se ve Wolfenstein: The Old Blood vytříbilo prostředí hry. Jako víno dozrála i samotná hratelnost. Samozřejmě opět mluvíme o čistokrevné FPS střílečce, nově se však do popředí dostávají změny v tempu hry a stylu hratelnosti, respektive v rozdílu mezi dvěma možnými způsoby likvidování nepřátel.
Wolfenstein: The Old Blood tlačí na to, abyste si vyzkoušeli jak akční způsob hry, tak i plížení. Všimnete si toho už v první epizodě a v každé další se ve správnosti svého názoru budete utvrzovat. Hrát začínáte ve vězení prakticky beze zbraní. V útěku vám brání obrovští oceloví titáni (ti, co jsem zmiňovala na předchozí stránce), které holýma rukama prostě nezlikvidujete. A tak vám nezbývá než se plížit, ve vhodných okamžicích utíkat a občas se uchýlit k sabotáži v podobě vypnutí elektriky, na níž jsou obři odkázaní.
Zanedlouho se však dostanete do pořádné mely, v níž sviští kulky na všechny strany a to tak intenzivně, že se při hraní budete potit (a tak pořád dokola ještě alespoň dvakrát). Tedy samozřejmě pokud si nevyberete tichý postup hrou po vzoru Thief, který je zde taktéž možný (i když ne úplně vždy). I v tomto případě však Old Blood brzy značně zintenzivní. Do hry totiž nově přibyli nacističtí důstojníci.
Nacističtí důstojníci jsou schopni spustit alarm, během něhož na vás začnou dotírat početné nepřátelské baterie. Díky této volbě se zvolenému hernímu stylu musíte věnovat na sto procent. Pokud budete střílet, musíte se přiklonit k opravdu frenetické hratelnosti, jelikož důstojníky musíte co nejrychleji odhalit, protože střelbu určitě slyší a je jen otázkou času, kdy alarm spustí. Pokud se naopak budete plížit, nesmíte se dopustit jediné chyby. Jeden špatný pohyb a důstojník vám zatopí, respektive spustí alarm, který dost radikálně změní tempo hratelnosti.