Vyzkoušejte si Quake 1 s ray tracingem díky fandovské modifikaci
Stejný autor má na triku rovněž ray tracing mod pro původní Doom. Co by tedy mohl být další milník? No samozřejmě, Quake.
Prapůvodní a originální Quake z roku 1996 byl přelomový v použití prvního skutečně trojrozměrného enginu. Polygonoví nepřátelé, úžasná hra světla a stínu, nastřelovačka hřebíků. A ano, také vcelku bezduchá hra bez nápadů. Nicméně technicky šlo o naprostou špičku a ačkoli obstojí díky remasteru z 2021 i dnes, je zajímavé procházet staré známé lokace vypadající úplně jinak.
Mod je ke stažení zde. Stačí mít nainstalovaný originální Quake ze Steamu, mod si pak sám zkopíruje potřebné soubory. A rovnou doporučí nižší rozlišení, pokud zjistí, že hardware stojí za prd (můj případ). Nechybí ani podpora FSR či DLSS, to je na vyšší rozlišení nutnost, aspoň pro mou RTX 2080. Na stránce modu musíte pro podporu DLSS stáhnout knihovnu nvngx_dlss.dll a nahrát jí do adresáře s modem, kde je vkQuake.exe. Poté stáhnout další soubor RayTracedGL1-DLSS.zip a tím přepsat původní soubory.
Kromě toho je instalace a zprovoznění triviální. Výbornou funkcí je potom ve hře možnost kdykoli porovnat původní nasvícení s ray tracingem bez nutnosti vypnutí. Pak teprve zjistíte, jak moc se originální vzhled liší. A abych se přiznal, ten originální syrový temný vizuál se mi líbí víc. Porovnávací obrázky byly típány v 2560 × 1440 bez DLSS.