Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun | Kapitola 4
Seznam kapitol
Postavit počítač pro hraní her za deset až patnáct tisíc? Není to snadné, ale je to možné. Navrhli jsme herní sestavy za deset a patnáct tisíc korun s daní tak, aby bylo možné si na nich po snížení detailů zahrát třeba Assassin's Creed IV nebo Battlefield 4. Dražší sestava přitom řadu i náročnějších her plynule rozjede na nejvyšší detaily.
Testovací sestavy
Seznam obou testovacích sestav ukazuje, z jakých komponent jsem oba počítače složil a za jaké ceny. Jak je vidět z celkové sumy, u obou sestav se mi cenový limit podařilo dodržet. Sestavy jsou spíše ukázkové a dají se snadno modifikovat podle potřeb každého uživatele. U dražší sestavy šlo například ušetřit pár stokorun na základní desce a místo ní koupit lepší chladič procesoru a podobně.
Metodika testování
K testování obou počítačů jsem zvolil celkem čtrnáct her. V obou případech jsem testoval v dnes nejrozšířenějším rozlišení Full HD. Cena těchto panelů pomalu padá ke dvěma a půl tisícům korun. Panely s tímto rozlišením jsou proto dostupné i pro zájemce o takto levné počítače.
Testovací hry
Assassin's Creed IV: Black Flag — K testování jsem vybral jednu z úvodních částí hry, kdy jsem výkon měřil při přibližně půlminutovém průchodu džunglí.
Battlefield 4 — Výkon jsem měřil v první misi režimu hry jednoho hráče při průchodu budovou k úvodní přestřelce. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Call of Duty: Ghosts — K měření jsem vybral první část druhé mise hry jednoho hráče. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.
Thief — Thief má vestavěný benchmark. Ten měří výkon při průletu nočním městem v dešti a dokáže sám vyhodnotit průměrný počet generovaných snímků za sekundu. Při testování jsem jej proto použil.
Total War: Rome II — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného testu, který probíhá na úvodní scéně bitvy v Teutoburském lese.