Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 2. 2013 03:00 47

Seznam kapitol

1. Konkurenti PC 2. Osekaný HW 3. Konverze a porty 4. Bez potřeby vývoje
5. Tlak na cenu 6. Uživatelé ale jásají 7. HC hráči vymírají 8. Výkon pro minoritu

Debaty o tom, že „PC jako herní platforma skončí“, se táhnou v podstatě od chvíle, kdy se PC objevilo. Zpočátku bylo PC považováno za pro hry zcela nevhodné – slabé, drahé, špatně vybavené. Dnes se zdá, že to jsou stejné kecy jako ve chvíli, kdy se říkalo, že PC hraní zničí Wii a „nové formy hraní“. Můžeme být ale opravdu pořád v pohodě?

Reklama

Od roku 2005 se ale v PC světě hodně změnilo: Přišly a odešly netbooky, přišly ultrabooky a také tablety. Notebooky jsou dnes dominující formou, stolní počítače v klasické podobě odcházejí a nahrazují je kompaktní stroje (ty využívají alespoň částečně desktopové komponenty) a nebo all-in-one stroje, které stojí vyloženě na mobilních komponentách.

Pravda, máme tu speciální herní notebooky, jako jsou Delly Alienware. Problém je v tom, že jsou velmi drahé – a že se nám rozpadl výkonový peleton notebooků, kdy ty nejlevnější (ale použitelné na většinu aplikací) jsou už za 7.000 Kč, zatímco ty výkonné herní jsou desetkrát dražší. A je čím dál tím obtížnější nějak vysvětlit, proč tak drahé stroje kupovat.

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
i Zdroj: PCTuning.cz

S nástupem tabletů se laťka pro výkonnost hardware posunula směrem DOLŮ. Dnešní tablety sice svým výkonem překonají handheldy (a úspěšně je decimují), ale zatím nedosahují možností klasických konzolí. Hry pro PC, které vznikají jako konverze tabletových her, mají podstatně menší nároky, než měly porty z konzolí.

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
i Zdroj: PCTuning.cz

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc

Přitom perfektně spadají do strategie Microsoftu, která se týká Surface: Jsou nenáročné a navržené pro ovládání prstem, takže je možné naportovat pro „nové dotekové rozhraní“ rychle. Aplikace pro „nové rozhraní“ k uživatelům tečou jenom přes Microsoft Store, takže jsou pro Microsoft zajímavější, než klasické hry, které si každý výrobce může distribuovat po svém. A podívejte se na specifikace Surface RT: 2 GB RAM, Tegra 3. To není zrovna hardware, který by byl ideální pro Crysis 3, že ano? Surface Pro není o moc lepší: 4 GB RAM, Core i5 a Intel HD Graphics 4000. Pokud se podíváte na herní benchmarky, je zcela jasné, že i Surface Pro je platforma pro „tabletové“ hraní, ne to, co si představujeme pod pojmem seriózní hraní. A to ani u her poměrně starých!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama