Srovnávací test grafických karet GeForce 6600 - část 2. (výsledky)
Seznam kapitol
V minulé části jsme si rozebrali kvalitu chlazení jednotlivých karet a jejich příslušenství a nyní se zaměříme na výkon jednotlivých řešení. V grafech najdete všechny testované karty a také výsledky nejlépe přetaktovatelné karty. Vítězové testu jsou již pravděpodobně každému jasní, ale nepředbíhejme a podívejme se na výkon jednotlivých karet.
V grafech naleznete všechny karty na základních frekvencích a jejich srovnání s Radeonem X800XL, který sice nepatří mezi mainstream, ale aspoň poskytne pohled na tom, jestli se vyplatí investovat do dražší karty.
V grafech naleznete hodnoty karty ASUS N6600TOP, která dosáhla s přehledem nejlepšího skóre mezi kartami GeForce 6600. Tuto kartu bych doporučoval pro overclockery, kteří navíc ještě investují do lepšího chladiče Zalman či Arctic Cooling.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). V grafech najdete všechny doposud testované grafické karty na ovladačích nVidia ForceWare 71.89.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3800 + (2400MHz,512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | MSI K8N Diamond - nForce 4 SLI |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 71.89 (oficiální) 5.5 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark03 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Klasické GeForce 6600 jsou v řadě za sebou bez znatelných rozdílů, které se projevují až od modelu Gigabyte GF6600 HP, který má mnohem vyšší takt jádra než ostatní GeForce 6600.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
ASUS N6600TOP prolomil bariéru 4000 bodů v tomto marku o velmi dobrých 190 bodů, a to je opravdu velmi slušné skóre.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Tento test je hodně závislý na výkonu CPU, ale i tak zde GeForce 6600 odvádí velmi solidní práci.