Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít | Kapitola 2
Seznam kapitol
Když nám Crystal Dynamics s vydavatelem Square Enix přibližně před dvěma roky přinesli remake klasické akční adventury Tomb Raider, bylo jasné, že u jedné hry nezůstane. Tomb Raider se dočkal spousty skvělých hodnocení a vedle toho dokázal vygenerovat i solidní zisky. A tak tu máme Rise of the Tomb Raider, příběhový sequel.
Na předešlé stránce jsem užila slova „filmový“. Pokud jste se zalekli toho, že Rise of the Tomb Raider namísto hratelnosti sází na skvělý vzhled a předělové scény, potom zadržte. Rise of the Tomb Raider sice je filmový, ale vedle toho dokáže bavit i samotnou hratelností.
Rise of the Tomb Raider žánrově spadá mezi akční adventury viděné z pohledu třetí osoby. Hra je zasazená do otevřeného herního světa v tom smyslu, že se v ní kdykoliv můžete přenést na jakékoliv dříve objevené místo. V tomto směru se Rise of the Tomb Raider neliší od Tomb Raidera z roku 2013 a ani pro další podobnosti nemusíme daleko.
Rise of the Tomb Raider byl vyvinutý podle logiky „neopravuj to, co dobře funguje“, takže se jedná v podstatě o jakýsi Tomb Raider 1.5. Pokud jste tedy předchozí díl hráli, budete se ve hře cítit jako doma, což není nutně špatně. Na fungující kostru Tomb Raidera v Crystal Dynamics našroubovali několik nových prvků a vše funguje, jak má.
Základem hry je chození, běhání, šplhání a skákání mezi vyvýšeninami a horskými převisy. Od posledně se Lara naučila dvojskoky prováděné o stěny, takže se dokáže dostat o poznání výše. Při překonávání rozmanitých překážek ji pomáhá také schopnost sjíždět po lanech a šplhat po ledových a pískovcových stěnách za pomoci horolezeckých kladívek.