Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky | Kapitola 5
Seznam kapitol
AMD v tomto týdnu uvedlo novou generaci ovladačů. Přináší vyšší uživatelský komfort, velké množství nových funkcí a hromadu zlepšení u těch starších. V nastavení karty se už můžete vrtat přímo ve hře přes OSD a ještě přitom sledovat monitoring v mobilu. Mrkneme se i na to, jestli a jak se u Radeonu RX Vega 64 změnil výkon ve hrách.
Enhanced Sync je pokročilejší technologie pro vertikální synchronizaci obrazu, která zajišťuje plynulejší hraní a zároveň minimalizuje tearing ve hrách při použití monitoru s fixní zobrazovací frekvencí.
Nechci přímo říkat, že Enhanced Sync (ES) je FreeSync pro chudé, jak se často označuje, protože princip, na kterém funguje, je odlišný – zatímco u adaptivní vertikální synchronizace monitor de facto kopíruje snímkové frekvence podle grafické karty, u ES se při nižších snímkových frekvencích chová monitor jako klasický panel s fixní snímkovou frekvencí a při jejím využívá trojici bufferů k tomu, aby minimalizoval odezvu her, ale zároveň zabránil vykreslování rozpracovaných snímků.
Jde o reakci AMD na Fast Sync od konkurenční Nvidie, kterou AMD představilo letos v létě s uvedením RX Vega:
Širší podpora pro Enhanced Sync byla jedničkou na žebříčku požadavků ze strany uživatelů. AMD na této technologii zapracovalo a nyní je k dispozici u všech Radeonů s architekturou GCN, pod API Vulkan, funguje na mobilních grafikách i v konfiguracích využívajících více grafických karet a také na více monitorech spojených do Eyefinity.
Drobností je možnost zapínat a vypínat FreeSync pro konkrétní hry a možnost měnit barevné schéma ovládacího panelu.