Radeon 9800 - ATI srovnává v 3D na 1:1
Seznam kapitol
A opět jsme kousek dál ... ihned po prvních dodávkách GeForce FX se ATI rozhodla uvést svého lehce "vytuningovaného" Radeona 9800 Pro. Karta se příliš neliší od svého předchůdce, ale je rychlejší a některé nové karty (zejména Hercules) potěší oko každého moddaře. Do rukou se nám dostal Radeon 9800 od Herculesu, který má "svítící chladič" ...
Radeon 9700 PRO | Radeon 9800 PRO | GeForceFX | |
Čip | 256-bit | 256-bit | 256-bit |
Výrobní proces | 0.15 Mikronů | 0.15 Mikronů | 0.13 Mikronů |
Transistorů | 107 Milionů | 107 Milionů | 125 Milionů |
Šířka paměťové sběrnice | 256-bit DDR | 256-bit DDR/DDR2 | 128-bit DDR2 |
Paměťová propustnost | 19.8 GB/s | 21.8 GB/s | 16 GB/s |
Pixel Fillrate | 2.6 Gigapixel/s | 3.04 Gigapixel/s | 4 Gigapixel/s |
Max FSAA Mode | 6x | 6x | 8x |
Triangle Transform Rate | 325 M Triangles/s | 380 M Triangles/s | 350 M Triangles/s |
AGP Bus | 1x/2x/4x/8x | 1x/2x/4x/8x | 1x/2x/4x/8x |
Paměť | 128/256MB | 128/256MB | 128/256MB |
Frekvence GPU | 325 MHz | 380 MHz | ~500 MHz |
Frekvence paměti | 310 MHz | 350 MHz | 500 MHz |
Typ paměti | BGA 2.9 ns | BGA 2.8 ns | BGA 2.0 ms |
Vertex Shader | 4 | 4 | FP Array |
Počet Pixel Pipelines | 8 | 8 | 8 (4x2) |
Tex. jednotek na pipeline | 1 | 1 | 1 |
Počet tex. na jednotku | 8 | 8 | 16 |
Verze Vertex Shaderu | 2.0 | 2.0 | 2.0+ |
Verze Pixel Shaderu | 2.0 | 2.0 | 2.0+ |
DirectX Generace | 9 | 9 | 9.0 (+) |
FSAA Mod | MultiSampling | MultiSampling | MultiSampling |
Optimalizace paměti | Hyper Z III | Hyper Z III+ | LMA II |
Optimalizace | SmartShader 2.0 SmoothVision 2.0 |
SmartShader 2.1 SmoothVision 2.1 |
IntelliSample |
Výstupů na monitory | 2 | 2 | 2 |
RAMDAC | 2 x 400 MHz | 2 x 400 MHz | 2 x 400 MHz |
Bitů na barevný kanál | 10 | 10 | 10 |