prodej-virtualnich-predmetu-velky-byznys
Novinka Prodej virtuálních předmětů = velký byznys

Prodej virtuálních předmětů = velký byznys

Martin Stančík

Martin Stančík

30. 12. 2009 20:00 14

Podle předpokladů by uživatelé v USA za pět let mohli za různé předměty ve hrách utrácet 5 miliard dolarů ročně  

Reklama

V Asii se již ročně v prodeji různých věcí ve virtuálních světech téměř pět miliard dolarů protočí. Prodej těchto věcí se v poslední době rozvíjí hlavně u jednoduchých her, které hrají miliony lidí v rámci sociálních sítí. "Je to nová část herního byznysu," říká analytik Jeremy Liew ze společnosti Lightspeed Venture Partners, která investovala deset milionů dolarů do společností, které se zabývají prodejem virtuální předmětů. "Viděli jsme společnosti, které z nuly za poslední dva roky vytvořily příjmy ve výši desítek a stovek milionů dolarů," dodává Liew. Příkladem úspěšné firmy, která se prosadila ve hrách u sociálních sítí, je Playfish, jež začala před dvěma lety a v současné době má 11 milionů her a více než 61 milionů hráčů, kteří za tyto hry platí.

Prodej virtuálních předmětů = velký byznys
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro její byznys je klíčový hlavně prodej virtuálních předmětů - od nábytku až po jídlo. "Prodej virtuálních předmětů je hlavním generátorem příjmů naší společnosti," říká Tom Sarris ze společnosti. "Navíc vyděláváme i na reklamě ve hrách." Typickou hráčkou těchto her je Emma Coxová. "Tyto hry mám ráda proto, že je můžu hrát s přáteli a moji kamarádi vidí, jaké nové věci jsem si koupila," říká Coxová s tím, že za virtuální předměty měsíčně utratí asi deset dolarů. "Líbí se mi, že předměty jsou ihned dostupné. Zaplatím je a můžu je ihned používat." K rozvoji těchto her jsou samozřejmě klíčové sítě jako Facebook nebo MySpace. "Zjistili jsme, že tyto hry po celém světě hrají stovky milionů lidí - a utrácí za ně své reálné peníze," dodává Liew.

A sílu podobných her si uvědomují i velké herní giganty - například Electronic Arts koupil již zmíněnou firmu Playfish v listopadu za neuvěřitelných 400 milionů dolarů. "Tento byznys má stále kam růst," říká Liew. "Stále přicházejí nové firmy. Do pěti let se trh stane stabilnějším a vyprofiluje se pět až deset společností, které budou hrám u sociálních sítí vládnout."
 

Zdroj: BBC

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama