Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz
Skříně, zdroje, chladiče Článek Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova! | Kapitola 4

Jan Štěpánek

Jan Štěpánek

15. 8. 2012 17:00 14

Seznam kapitol

1. Začínáme nenápadně... 2. Jen růžová to může být... 3. Je všude... 4. Hello? Hello Kitty!

Počítače a veškeré příslušenství je už dávno nejenom funkční záležitostí, ale také nástrojem sloužícím k odlišení. Čím dál více se kouká na vzhled a nikoliv pouze na funkčnost či výkon. Důležitý je styl. Design produktů dokonce navrhují i vyhlášení návrháři či známí designeři. A pytel se roztrhl především s produkty pro ženy...

Reklama

To jsme si představili produkty, které svoje poslání na trhu myslí vážně a bez jakýchkoliv pochybností jsou nabízeny zákazníkům, kteří nehledají kompromis, ale 100% produkt, který se navíc jen trochu liší. Pak ale existují produkty, které jsou určeny taktéž něžnému pohlaví, nicméně spíše mladším ročníkům. 

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

A s tím souvisí jakýsi symbol – Hello Kitty. Osobně jsem o této postavičce příliš nevěděl, pouze jsem s úžasem sledoval rozrůstající se boom produktů se strnulou kočičkou ovázanou mašlí. Děti po ní šílí, ale stejně tak náctileté slečny a není výjimkou, že si oblečení či doplňky s tímto logem pořídí i starší generace. Nedalo mi to tedy a snažil jsem se trochu informovat o původu tohoto symbolu.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Hello Kitty je tedy kreslená postava malé roztomilé kočky vytvořená japonskou designérkou Juko Šimizu pro společnost Sanrio. Postavička se stala symbolem směru japonské popkultury nazývaného „kawaii“. Zajímavé také je, že postavička vznikla už v roce 1974, o něco později se rozšířila do USA a dnes, tedy takřka 30let po svém vzniku zažívá opravdu neuvěřitelný boom právě jako symbol na řadě produktů.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Koupíte tedy bez problémů např. mobilní telefon se symbolikou Hello Kitty – pro příklad dvojice Samsung Star nebo Samsung Galaxy Y. O příslušenství v podobě pouzder na telefony nebo notebooky ani nemluvě. Oblíbené jsou však dnes i myši nebo webkamery, které dokonce přebraly tvar roztomilé kočičky. V zahraničí se však objevují i klávesnice s tímto logem a i casemodding byl zasažen tímto fenomenem. Na eBay je dokonce možné koupit celou počítačovou sestavu se symbolem Hello Kitty.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Každopádně právě produkty Hello Kitty už patří spíše mezi ty, kde jde konfigurace stranou a prvořadý je vzhled a stylizace. Osobně si však myslím, že je to škoda, nicméně nelze tvrdit, že by taková zařízení byla úplně hardwarově zaostalá.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Závěrem

A co říci na závěr? V podstatě už z nabízených produktů je na první pohled vidět, že se dělí na jakési dvě skupiny. Ta jedna má jasné poslání – oslovit určitou specifickou skupinu zákazníků, tedy ženy s produkty, které budou nejenom plnit všechny funkce, které jsou požadovány, ale především také budou atraktivně vypadat. V rámci těchto požadavků může být samozřejmě nepatrně vyšší cena, nicméně neměla by strádat ani kvalita provedení a ani potencionální výkon či ergonomie – jednoduše – vzhled je pouze něčím navíc.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Do druhé skupiny patří produkty, u kterých je jejich vzhled jednoznačně nejdůležitější a na dalších vlastnostech už tolik nezáleží. Samozřejmě produkt musí fungovat takovým způsobem, k jakému je určen, tedy myš musí pohybovat kurzorem a klikat, ale zdali už je ergonomicky tvarovaná nebo ne, to je každému jedno. Hlavně, když je atraktivně vypadající.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Nechám na osobním posouzení, ke které skupině se zařadíte a třeba i můžete polemizovat nad přístupem své partnerky. Já osobně si umím představit, že si pořídím vzhledově originálnější produkt, nicméně nikdy ne za cenu horší konfigurace či nějakého dalšího omezení. Podstatou dnešního článku také nebyl konkrétní test určitého produktu, ale především pozastavení nad rozmachem obdobných produktů. Každý zákazník si hlavně musí uvědomit, že jsou produkty a produkty a nelze tedy „vše růžové“ házet do jednoho pytle. Za výraznou jednobarevnost dnešního článku se nicméně omlouvám.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama