Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu | Kapitola 5
Seznam kapitol
Opět tu pro vás máme rozbor technologií, nároků a grafiky aktuální počítačové hry. Tentokrát se podíváme na druhý díl akční fantasy hry Overlord. Ta nabídne v dnešní době lehce nadprůměrnou grafiku obohacenou fyzikou NVIDIA PhysX. Ne, nemějte obavy. Tentokrát si zahrají i majitelé ATI Radeonů. Jde totiž jen u CPU verzi PhysX.
-pro zvětšení klikněte-
Patříte-li k majitelům slabších počítačů, kteří budou muset snížit detaily, musíte tak učinit ještě v nabídce před zapnutím samostatné hry. To je společně s nemožností uložit hru na libovolném místě důvod, proč jsou srovnávací screeny často mírně posunuté.
Jak jsem psal v předchozích kapitolách, PC verze hry je konverzí z herních konzolí, proto výrobce vyřešil nastavování detailů tímto netradičním způsobem. Voleb grafiky je pak na konverzi poměrně mnoho, ale většinu z nich tvoří pouze checkboxy zapnout/vypnout efekt. Vliv nastavení detailů jsem zkoušel u GeForce 9600 GT v rozlišení 1920 × 1200 px.
Shadows
Prvním políčkem s možností zapnout/vypnout, jsou stíny. To je asi nejrazantnější nastavení ve hře, které rozhodně nedoporučuji vypínat. Nicméně průměrný framerate poskočil o pět snímků.
Motion Blur
Motion blur neboli česky rozmazání při rychlých pohybech má na framerate nulový vliv, počet fps se po vypnutí nehnul.
Sun Glare
Sun Glare je de facto přejmenované HDR. Po jeho vypnutí proto nejsou světla tak ostrá a hra působí více "uměle". Vliv na výkon je překvapivě velmi malý, vypnutím si u GeForce 9600 GT pomůžete jen o dva snímky za sekundu.
Soil cover
Nastavení Soil Cover mění detailnost země. Rozdíly jsou však minimální stejně jako fps, které po vypnutí poskočily o jeden snímek nahoru.