nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon | Kapitola 2
Seznam kapitol
Protože nové dítko nVidie GeForce 7800GTX si vyžaduje opravdu velkou pozornost a nutno dodat že zaslouženou, přichází tedy i PCT s komplexnějšími testy, které ukáží výkon této karty v pravém světle, ještě před příchodem nových her na moderních grafických enginech, které potenciál čipu G70 patřičně využijí. Oproti minulému článku byly testy obohaceny o 5 nových s komplexním vyhodnocením výkonu. Přítomna je nově například hra Splinter Cell Chaos Theory nebo vynikající benchmark pixel shaderů ShadeMark 2.1.
Metodika je opět jasná a průhledná. Dnes jsme se soustředili na výkon ve hrách a hlavně na vyhlazování, které najdete v grafech v požehnaném množství. GeForce 7800GTX byla naměřena v včech možných módech vyhlazovaní, což znamená jak transparentní vyhlazovaní na základě MS a SS tak i obyčejný MS a SS. Výčet zkratek v grafech je v následujících vysvětlivkách.
Nově přidané hry měly problém s FSAA, a tak byly naměřeny pouze bez vyhlazování, což nijak nesnižuje výpovědní hodnotu. Splinter Cell Chaos Theory má FSAA vypnuto pravděpodobně kvůli HDR, kde dochází k artefaktům. Na jiných serverech (ne na všech) se jim podařilo s FSAA tuto hru naměřit. Je pravděpodobné, že testovali bez HDR.
GeForce 7800GTX - T MS = Transparent Multi-Sampling
GeForce 7800GTX - T SS = Transparent Super-Sampling
GeForce 7800GTX = non Transparent Anti-Aliasing
Výkon pixel shaderů dobře ilustrují benchmarky jako ShadeMark 2.1 a přítomny jsou i celkové testy (D3D RightMark a 3DMark05).
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3800+ (2400MHz, 512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | Gigabyte GA-K8NXP-SLI |
Ovladače | ForceWare 77.72 |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 77.72 WHQL |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2005