NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem
i Zdroj: PCTuning.cz
Monitory Článek NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem

NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 7. 2010 01:00 43

Seznam kapitol

1. 3D všude, kam se podíváš 2. 3D Vision Surround — nároky teoreticky i prakticky 3. Jak 3D Vision Surround rozběhat 4. Testovací sestava, metodika, hry 5. Batman Arkham Asylum 6. Call of Duty Modern Warfare 2 7. Colin McRae DiRT 2 8. Crysis 9. Far Cry 2
10. Grand Theft Auto IV Episodes from Liberty City 11. Just Cause 2 12. Need for Speed Shift 13. S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat 14. Serious Sam HD: The Second Encounter 15. Sniper Ghost Warrior 16. Unreal Tournament 3 17. Warhammer 40 000: Dawn of War II 18. Závěr

Podpora tří a více monitorů v podobě ATI Eyefinity je tu s námi už nějaký ten pátek. Od minulého týdne je ale dostupné také řešení NVIDIA 3D Vision Surround. Potřebujete k němu sice dvě GK, ale zase můžete hrát na všech LCD ve 3D! Je to ale k něčemu a je opravdu 3D Surround tak luxusní, jak NVIDIA slibuje? I to prozradí náš velký test.

Reklama
NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud už doma máte veškerý potřebný hardware, je rozběhání 3D Vision Surround podobně jako ATI Eyefinity hračka, kterou zvládne i méně zkušený uživatel. Základem je jít do NVIDIA Conrol Panelu, ve kterém najdete nastavení SLI, PhysX a Surround. V něm zvolíte položku Span Displays with Surround a kliknete na tlačítko Configure.

NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem
i Zdroj: PCTuning.cz

Otevře se vám okno, které jen ukáže, zda jsou správně detekované všechny panely. Tady by neměl být žádný problém a můžete tak pokračovat stiskem Apply.

NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem
i Zdroj: PCTuning.cz

V dalším kroku už můžete nastavit tzv. bezel correction neboli problém přechodu obrazu přes rámeček displeje. Často se totiž stane, že kvůli mezeře mezi displeji vypadá obraz roztrženě, jak je vidět na spodním obrázku. Bezel correction tento problém umí opravit vytvořením nového rozlišení, které renderuje virtuální obraz i mezi rámečky displeje, takže proporce obrazu na rozhraní panelů jsou správné. Bezel correction je velmi užitečná funkce, kterou dlouhou dobu ATI Eyefinity neumělo. Nutno však dodat, že i u AMD už tato technologie funguje.

NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud chcete udělat bezel correction, v dalším nastavení určujete, kolik pixelů má být mezera mezi displeji. U mne to bylo okolo 60 px, ale záleží na každém případu individuálně. V praxi se pak bezel correction projevuje jako nové rozlišení, které je ještě vyšší než klasické Surround. Místo 5760 × 1080 px jsem tak měl 5880 × 1080. Ne v každé hře navíc bezel correction funguje a toto rozlišení se dá nastavit. Osobně odhaduji úspěšnost tak na 50 %.

Nicméně nastavením bezel correction konfigurace celého Surround končí a už je potřeba jen rozjet 3D Vision. To je také velmi jednoduché a zabýval se jím před rokem kolega Zdeněk Obermaier ve svém článku.

NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem
i Zdroj: PCTuning.cz

Krátký teoretický a technologický úvod bychom tedy měli za sebou. Nyní tak přichází čas na to hlavní. Tedy podívat se na to, jak se na 3D Vision Surround vlastně hraje a jestli tento režim nabízí opravdu tak luxusní zážitek, jak NVIDIA slibuje.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama