Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 11. 2011 03:00 36

Seznam kapitol

1. Engine Battlefieldu 3 s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru I
6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Vynecháme-li Shift, nepatřily poslední díly série Need for Speed k vizuálně nejlepším hrám. S pokračováním The Run se to mění. Hra totiž používá engine z nedávno vydaného Battlefieldu 3 a vypadá opravdu skvěle. Jen někdo z tak trochu nepochopitelného důvodu zapomněl vypnout konzolový zámek 30 fps a povolit vyhlazování hran...

Reklama
Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku
i Zdroj: PCTuning.cz

Po povedeném Hot Pursuit z minulého roku začíná série Need for Speed s pokračováním The Run opět experimentovat. Po herní stránce není výsledek špatný a s průměrným hodnocením 78 na webu Metacritic si novinka nevede vůbec zle (názor českých recenzentů je však odlišný a hru hodnotí podstatně hůře, viz minulá kapitola). Změnila se však také technologie, na které hra běží. Nově je to engine Frostbite 2 známý hlavně z před pár dny vydaného Battlefield 3. Díky němu vypadá The Run opravdu báječně a nebojím se jej zařadit po bok DiRT 3 nebo F1 2011 mezi nejlépe vypadající závodní hry současnosti. Bohužel potenciál zůstal vinou špatně provedené konverze PC verze z herních konzolí částečně nevyužit. Absence technologie vyhlazování hran více než zamrzí a zastropovaní frameratu na 30 snímcích za sekundu bez možnosti vypnutí je opravdu ohavné. Obojí je přitom vina vývojářů z EA Black Box, protože zmíněný Battlefield 3 ničím takovým netrpí.

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku
i Zdroj: PCTuning.cz

Když přijde řeč na hardwarové nároky, nemusí se bát ani majitelé starších počítačů. Jestliže má váš stroj grafickou kartu alespoň na úrovni nVidia GeForce GTS 450/AMD Radeon HD 6750 a čtyřjádrový procesor (případně výkonnější dvoujádrový), poběží vám Need for Speed: The Run bez problémů na zmíněném limitu 30 fps. Rozhodně není nutné vlastnit grafický akcelerátor na úrovni GeForce GTX 560, jak uvádí oficiální doporučená sestava.

Need for Speed: The Run — arkáda ve slušivém kabátku
i Zdroj: PCTuning.cz

Nic není ztraceno ani v případě, že váš počítač do výše zmíněné skupiny nepatří. Šestice nastavení detailů sice nemá téměř žádný vliv na vizuální vzhled hry, výkon však přeci jen posune nahoru o nezanedbatelných 50 %. Pakliže vám tedy Need for Speed: The Run neběží při nejvyšších detailech stabilních 30 fps, automaticky doporučuji nastavit nejnižší detaily, výkon se totiž o něco zlepší a na vzhledu hry to prakticky nepoznáte (pomineme-li pověstný placebo efekt).

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili hardwarové vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama