MSI RX800: Radeon X800 XL - povedený nováček v sérii X800 | Kapitola 4
Seznam kapitol
V minulých týdnech jsme probrali situaci na poli grafického High-Endu i Low-Endu a typického Mainstremu a dnes budeme pokračovat tím, co bychom mohli vměstnat mezi High-End a Mainstream. Tentokrát to bude novinka z Kanady, Radeon X800XL. Po nepříliš výrazném úspěchu série Radeon X700 se ATi rozhodla tuto chybu napravit a připravila kartu, která má nabízet mnohem lepší poměr cena/výkon. Do jaké míry se to ATi povedlo se dozvíte v dnešní recenzi grafické karty MSI RX800 (X800XL).
Verze | 1.0 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | [ctrl]+[alt]+[~] com_preloadDemos 1[enter] timedemo demo1.demo[enter] |
ATi má konečně kartu, pomocí které poprvé překonává nVidii v poměru cena/výkon v Doom 3. Pravda, žádný zázrak to není, mohu to konstatovat pouze při srovnání s výsledkem GF6800, ale 19% navrch oproti ní (ve 1280*1024 i 1600*1200) je toho důkazem. Při srovnání s GF6800GT už "XL" tolik nezáří, je o 18-30% pomalejší.
Situace s SLI je v případě Doom 3 obdobný, jako v předchozím grafu. Až na 6600GT SLI, kterému začínají docházet síly a v 1600*1200 se srovnává s RX800XL. 6800GT jednoznačně vede a pro hraní Dooma na PEG platformě je stále ideální volbou.