Mobilní hry: zase o kus dál
Hry na mobilních telefonech se od dob "hada" hodně změnily. V současné době se hodně známých her dělaných na PC a konzole také dostává do mobilů. Podle Thora Gunnarsona z britské firmy Ideaworks3D zabývající se vytvářením her pro mobily je však mobilní herní průmysl teprve v počátcích.
Jak kvalitní hra bude, totiž do značné míry závisí i na telefonu, podle Gunnarsona konečně začínají být telefony schopné zobrazit 3D grafiku s minimální obnovovací frekvencí 20 snímků za vteřinu.
Problém je i s mobilními sítěmi - přenos dat na sítích druhé generace je příliš pomalý na to, aby třeba proti sobě mohli hrát v reálném čase dva lidé. Tyto problémy však zmizí s příchodem sítí třetí generace (3G).
"Pokud prodleva (mezi tím, než se doručí data od jednoho hráče ke druhému) klesne pod 3.5 milisekundy, lidé ani nepoznají, že nějaká je," říká Gunnarson. "A sítě třetí generace tak rychlé jsou."
Ceny
Bude se však také muset změnit způsob, jak za data platit. V současné době (ve Velké Británii) operátoři účtují peníze za každý stažený megabyte, což je podle Gunnarsona cenový mechanismus, který většinu lidí třeba od stahování dalších levelů hry odradí.
Ve Spojených Státech například společnost Verizon zavedla paušální poplatky za stažená data. A co se nestalo - počet hráčů rapidně vzrostl; nemusí totiž již platit za každou úroveň zvlášť. A má to ještě jednu výhodu.
"Když si vezmeme třeba hru Need for Speed Underground 2 (NFSU2) pro mobilní telefony, kterou můžete hrát až 40 hodin, bylo by absolutně neúnosné stahovat pořád nové a nové úrovně. Pokud však máte paušál, nemusíte stahovat přímo celou hru, nýbrž se stahuje pouze ta úroveň nebo auto, které v danou chvíli potřebujeme," dodává Gunnarson.
Jako další podobnou hru pro mobily pak pan Gunnarson zmiňuje The Sims 2, kterou by se bez 3G sítí dalo nejspíš těžko hrát. My si na sítě třetí generace však ještě nějakou chvíli počkáme…
Zdroj: BBC