Microsoft vymyslel patentované řešení pro situace, kde je raytracing pomalý kvůli VRAM
Kapacita grafické paměti je poslední dobou těžce zkoušena. Ale možná přece jen nebudeme muset své grafiky s 8 GB VRAM vyhazovat do šrotu. A považte, že díky proklínanému Microsoftu!
Věc se má tak, Microsoft publikoval nový patent, který popisuje metodu, jak snížit paměťové zatížení grafiky při použití ray (path) tracingu. V zásadě jde o systém podobný tomu, jaký se už dávno používá u akcí z vlastní nebo třetí osoby – LOD (level of detail), čili dynamické snižování detailů. Patent popisuje ray tracing jako akcelerační strukturu, kterou lze rozdělit na různé úrovně. Použitý systém pak určí hierarchii virtuálních objektů a vytvoří mapu, podle které se systém bude řídit a určovat, kde a kdy má jaký detail být. Jedná se v podstatě tedy o zmiňovanou LOD funkci naroubovanou na ray tracing.
Dnes používaný ray tracing nic takového nemá, tudíž je renderován na plný knedlík nezávisle na scéně. Proto si musíme i mohutně pomáhat technikami jako DLSS nebo FSR. V situacích, kdy FPS padají na hubu kvůli velkému vytížení VRAM je tento patent možná živá voda pro 8-10 GB karty, které mají pořád dostatek výkonu (RTX 3080). Takže ještě s řevem nevyhazujte své grafiky, ale počkejme, jak se tento vynález uchytí.