Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu | Kapitola 4
Seznam kapitol
Po delší době tu máme zase nějaké grafické pozlátko pod drobnohledem. Opět primárně zaměřeno na ray tracing a na to, jestli se vyplatí okrást se o část výkonu výměnou za úžasnou podívanou.
Ve vnitřních prostorech jsou místa, kde si ray tracingu ani nevšimnete, jako třeba tato laboratoř. Zřejmě mají hoši vědci mizernou uklízečku a ta leštění povrchů fláká.
Tato scéna je krásným příkladem, jak RT téměř není poznat, ale zato sežere 30 snímků. Podlaha pak odráží o trochu víc haraburdí, ale jinak nic.
V téhle situaci je propad rovnou o 40 snímků. Odraz láhve na stole za to určitě stojí. V těchto lokacích je ray tracing úplně zbytečný, výkon jde pod kytky a vzhled je téměř k nerozeznání od vypnutého stavu.
Samozřejmě máme i jiné architektonické zázraky, kde nastoupila četa leštičů, jako třeba toto loby.
Bez RT podlaha i stěny září bílým světlem, asi už na Petera čeká ten nahoře. S ray tracingem se celá scéna změní dost zásadně, odrazy na podlaze a stěnách jsou mnohem střídmější, přesnější a nezáří jak supernova. Ale ten propad snímků je brutální. Vysoké detaily RT jsou skoro k nerozeznání, odrazy jsou sice méně přesné a není jich tolik, nicméně snímky vylezou nad 50.
Kancelářské lokace, lesklá podlaha a hromady zdrojů světla. Tady si už zapnutý a vypnutý ray tracing nespleteme, na podlaze se odráží tabule, oranžové výstražné světlo, zeď z vedlejšího kanclu a další drobnosti.
Naopak v této prosvícené scéně je rozdíl menší, než bych čekal. Světla z venkovního světa pořád vypalují do podlahy díru, jen je to s RT přesnější. Nevím jak vám, ale mě se zdají ty RT odrazy až přehnaně ostré a konkrétní. Pro srovnání jsem ještě přidal jeden screen, kde je vzdálenost objektů nastavena na minimum. V obrazu není žádný rozdíl kromě toho, že máme o 6 snímků víc.