Králové střední třídy: R9600XT vs. GeForce 5700 (Ultra) | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnes se dostáváme ke kartám, které jsou nejlákavější pro většinu z nás. Každého určitě zajímá jak si vede GeForce 5700Ultra v porovnání s Radeonem 9600XT. Dokáží DDR2 překonat "staré" DDR1 u Radeonu 9600XT? A jak je na tom GeForce FX 5700 proti silnějšímu bratříčkovy FX 5700 Ultra? Na všechny tyto otázky zde najdete odpověď. Bude to tvrdý boj, ale zvítězí jen jeden. Kdo to bude? Čtěte dál...
GeForce 5700 | GeForce 5700 Ultra | Radeon 9600XT | |
Takt čipu | 425-450MHz | 475MHz | 500MHz |
Takt pamětí | 275 (550) MHz DDR | 450 (900) MHz DDR | 300 (600) MHz DDR |
Kódové jméno | NV36 | NV36 | RV360 |
Maximální teoretický fill-rate | 850 - 900 Mpixel/s | 950 Mpixel/s | 2.0 Gigapixel |
Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) | 1700 - 1800 Mtexel/s | 1800 Mtexel/s | 2.0 Gigatexel |
Maximální teoretická propustnost pamětí | 8.8 GB/s | 14.4 GB/s | 9.60 GB/s |
Výrobní technologie | 0.13 ľm | 0.13 ľm | 0.13 ľm |
Paměťová sběrnice | 128-bit DDR | 128-bit DDRII | 128-bit DDR |
Počet texturovacích pipeline | 2 (4) | 2 (4) | 4 |
Počet text. jednotek na pipeline | 2 (1) | 2 (1) | 1 |
DirectX | 9.0 | 9.0 | 9.0 |
Podpora více monitorů | Ano | Ano | Ano |
Integrované RAMDACy | 2x 400 MHz | 2x 400 MHz | 2x 400 MHz |
Velikost paměti | 128MB | 128MB | 128MB |
Testy
Konfigurace
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon XP 2500@3200 (11*200) |
Základní deska | Epox 8RDA3+ rev. 2.1 |
Paměť | 2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 6) |
Pevný disk | Maxtor 40GB 6L040J2 |
Grafické karty |
|
Ovladače, software | |
Operační systém |
Windows XP Professional SP1 |
DirectX, čipset driver |
9.0b, nForce 3.13 WHQL |
Ovladače grafické karty |
nVIDIA Force Ware 53.03 |
Teoretické testy |
3Dmark03 patch 340 |
Herní testy |
Unreal Tournament 2003 v2199 |
3dmark 2003
Verze |
3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark 2003 (1024x768@32bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 2738 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 3012 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 3881 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 4171 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 3684 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 4222 | |
0 | bodů |
3dmark 2001 SE
Verze |
3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml |
3DMark 2001 SE (1024x768@32bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 12241 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 12707 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 13638 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 14110 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 12357 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 13626 | |
0 bodů | bodů |
CodeCreatures Benchmark
Verze |
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně Vertex Shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | Požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
3D Analyze log | cc.shader.out.txt |
CodeCreatures Benchmark (oficial score) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 2119 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 2252 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 2585 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 2805 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 2130 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 2471 | |
0 bodů | bodů |
PowerVR VillageMark 1.20
Verze |
PowerVR VillageMark 1.20 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers) |
Nastavení | 1600x1200x16bit, trilinear, DXT1 on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm |
Návod jak testovat | D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
PowerVR VillageMark 1.20 (1600x1200@16bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 38 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 40 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 44 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 47 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 48 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 56 | |
0 fps | fps |
Radeon zde po přetaktování tak trochu ulít soupeřům.
nVIDIA ChameleonMark
Verze |
nVIDIA ChameleonMark |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 |
Nastavení | 1600x1200x32bit, skin real |
Stažení benchmarku | http://www.pctuning.cz///ilustrace/poola/jahoda/ChameleonMark.zip |
Návod jak testovat | V adresáři ChameleonMark\RUN\16x12x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt |
nVIDIA ChameleonMark | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 83 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 86 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 91 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 102 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 100 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 115 | |
0 fps | fps |
Aquamark 3
Verze |
Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing) |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 24,3 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 26,1 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 29,1 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 31,5 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 30,1 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 33,9 | |
0 fps | fps |
Unreal Tournament 2003 v2199
Verze |
Unreal Tournament 2003 v2199 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping, particles |
Nastavení | 1600x1200@32bit, official score |
Stažení benchmarku | spuštěním Benchmark.exe v adresáři /system |
Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - flyby | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 74 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 78 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 81 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 89 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 76 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 86 | |
0 fps | fps |
Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - botmatch | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 56 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 59 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 62 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 66 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 60 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 64 | |
0 fps | fps |
Serious Sam Second Encounter 1.07
Verze |
Serious Sam Second Encounter 1.07 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1600x1200@32bit, max detail |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/ default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821 |
Serious Sam Second Encounter 1.07 (1600x1200@32) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 22 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 30 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 40 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 44 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 33 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 38 | |
0 fps | fps |
Zde byli GeForce vždy tak trochu napřed, takže se není co divit.
Return to Castle Wolfenstein ET
Verze |
Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1600x1200@32bit, max detail |
Návod jak testovat | nastavte detaily na max a spustťe z konzole demo "radar" příkaz: "timedemo 1" a poté "demo radar" |
Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory (1600x1200@32) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 38,3 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 42,5 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 48,3 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 51,7 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 34,1 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 39,4 | |
0 fps | fps |
Comanche 4 Benchmark Demo
Verze |
Comanche 4 Benchmark Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping |
Nastavení | "1">1600x1200x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders |
Satžení dema | http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe |
Návod jak testovat | Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio |
Log z 3Danalyze | c4.shader.out.txt |
Comanche 4 Benchmark Demo (1600x1200@32 AA4) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 22,4 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 25,2 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 29,5 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 32,9 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 17,7 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 20,2 | |
0 fps | fps |
IL-2 Sturmovik
Verze |
IL-2 Sturmovik Demo |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Nevyužívá PixelShaderů, velice závislí na fill-rate, multi-texturing |
Nastavení | 1600x1200x32bit, Max Details, BF109_vs_P39) |
Satžení dema | http://www.il2sturmovik.com/download/demo.php |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte vše na max (jako 3dzobrazení zvolíte OpenGL). Pak již zbývá spustit příslušné demo a pomocí programu Fraps (klávesa F11 na začátku i na konci dema) změřit výsledek. |
IL-2 Sturmovik (1600x1200@32) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 13,2 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 16,2 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 32,1 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 34,6 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 40,7 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 46,5 | |
0 fps | fps |
Zdá se že Radeon zvládá OpenGL daleko lépe než GeForce.
Firestarter
Verze |
Firestarter Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Dynamic light, Projected textures, multi-texturing, EMBM, Procedural textures, volumetric fog |
Nastavení | max detaily, 1600x1200@32bit |
Satžení dema | http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=download&id=706 |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte požadované reozlišení a zvolíte Benchmark --> GameBenchmark |
Firestarter (1600x1200@32bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 151 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 162 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 172 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 192 | |
Radeon 9600XT 128-bit | 166 | |
Radeon 9600XT 128-bit OC | 195 | |
0 fps | fps |
X2 The Thread
Verze |
X2 The Thread |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Dynamic light, multi-texturing, EMBM, Stencil shadow, volumetric fog |
Nastavení | max detaily, 1600x1200@32bit |
Satžení dema | http://download.games.tiscali.cz/game/demo4/x2_rollingdemo.zip |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte požadované rozlišení a zapnete Shadows. Zvolíte benchmark mod a stiskněte START. |
X2 The Thread Rolling Demo | ||
GeForce FX 5700 128-bit | 23,7 | |
GeForce FX 5700 128-bit OC | 25,4 | |
GeForce FX 5700U 128-bit | 29,6 | |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | 31,7 | |
Radeon 9600XT 128-bit |