kauza-fastwrites-a-agp-4x-8x
Hardware Článek Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x | Kapitola 2

Kovač Pavel

Kovač Pavel

1. 3. 2004 00:00 68

Seznam kapitol

1. Fast Writes a AGP 2. Testy a závěr

Čím dál tím víc se množí dotazy jaký vliv na výkon má AGP a FastWrites. Z tohoto důvodu jsme pro Vás připravili menší testík, který vše rozřeší. Někdy FastWrites přináší nestabilitu systému nebo pád 3d aplikací, to samé platí pro AGP 8x. U karet nVidia se tento problém tak často nevyskytuje, bohužel karty ATI (hlavně Radeon 9600 series) tím trpí dnes a denně. Po přečtení článku budete mít (doufám) jasno, jestli se má vůbec cenu zabývat tím, jestli máte či nemáte zapnutý FW a AGP 8x nebo 4x.

Reklama

Testy

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Testy vždy ukážou holou pravdu a jakékoli vychvalování "zaručeně převratných funkcí" jde stranou. Tentokrát jsem se rozhodl, že nebudu provádět všechny benchmarky, po shlédnutí výsledků určitě pochopíte proč.

Dnes Vám také přestavím nový vzhled grafů. Po předchozích komplikacích jsem se rozhodl pro celobitmapové. Uvítám jakékoli návrhy na změny.

 

Hardware

Procesor AMD Athlon XP 2500@3200 (11*200)
Základní deska Epox 8RDA3+ rev. 2.1
Paměť 2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 6)
Pevný disk Maxtor 40GB 6L040J2
Grafické karty
  • Radeon 9700 128MB 256-bit
 

Ovladače, software

Operační systém

Windows XP Professional SP1

DirectX, čipset driver

9.0b, nForce 3.13 WHQL

Ovladače grafické karty

ATi Catalyst 4.1

Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
nVIDIA ChameleonMark
Aquamark 3

Herní testy

Unreal Tournament 2003 v2199
Return to Castle Wolfenstein ET
Comanche 4 Benchmark Demo
Firestarter
X2 The Threat

3dmark 2003

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

3DMark 2003, patch 330

Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

První benchmark prozradil mnohé. Výsledky jsou prakticky totožné a kolísají spíš jen na hranici chyb měření.

3dmark 2001

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

3DMark 2001 SE, build 330

Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

I u staršího bratříčka tomu není jinak.

CodeCreatures Benchmark

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Pixel Shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně Vertex Shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek)
Nastavení Požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
3D Analyze log cc.shader.out.txt

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

nVIDIA ChameleonMark

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

nVIDIA ChameleonMark

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1600x1200x32bit, skin real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz///ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\16x12x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Chameleon mark překvapivě pocítil rychlost AGP, avšak FW mu také nic neříká.

Aquamark 3

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

Aquamark 3

Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing)
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Výsledky 33fps ve všech případech už nejsou nijak zarážející.

Unreal Tournament 2003 v2199

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

Unreal Tournament 2003 v2199

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping, particles
Nastavení 1600x1200@32bit, official score
Stažení benchmarku spuštěním Benchmark.exe v adresáři /system
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

No comment :-)

Ještě jsem zkusil jak je tomu v ostatních rozlišeních. A skutečně mě nečekalo žádné překvapení. Výsledky jsou tak stejné, že je zbytečné dělat graf. Použil jsem tedy tabulku.

Flyby:

 

1024x768@32

1280x960@32

1600x1200@32

AGP 8x FW OFF 203,8fps 154,8fps 103,8fps
AGP 4x FW OFF 203,4fps 154,3fps 103,7fps

Botmatch:

 

1024x768@32

1280x960@32

1600x1200@32

AGP 8x FW OFF 82,3fps 80,4fps 69,2fps
AGP 4x FW OFF 82,2fps 80,4fps 69,1fps

Return to Castle Wolfenstein ET

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory

Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 1600x1200@32bit, max detail
Návod jak testovat nastavte detaily na max a spustťe z konzole demo "radar" příkaz: "timedemo 1" a poté "demo radar"
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Seriál pokračuje ve zcela stejném duchu.

Comanche 4 Benchmark Demo

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

Comanche 4 Benchmark Demo

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping
Nastavení 1600x1200x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders
Satžení dema http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe
Návod jak testovat Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio
Log z 3Danalyze c4.shader.out.txt
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Firestarter

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

Firestarter Demo

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Dynamic light, Projected textures, multi-texturing, EMBM, Procedural textures, volumetric fog
Nastavení max detaily, 1600x1200@32bit
Satžení dema http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=download&id=706
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte požadované reozlišení a zvolíte Benchmark --> GameBenchmark
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

X2 The Threat

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze

X2 The Threat

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Dynamic light, multi-texturing, EMBM, Stencil shadow, volumetric fog
Nastavení max detaily, 1600x1200@32bit
Satžení dema http://download.games.tiscali.cz/game/demo4/x2_rollingdemo.zip
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte požadované rozlišení a zapnete Shadows. Zvolíte benchmark mod a stiskněte START.
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
i Zdroj: PCTuning.cz

Situace je zde zcela stejná jako v předchozích případech. Ani Stencilové stíny nejsou závislé na propustnosti.

Závěr

No co říci závěrem? Asi to, že FW není to, co kdysi nVidia propagovala u své GeForce 2 GTS, jako převratnou funkci. FW se na výkonu nijak neprojevuje. A s AGP 8x je tomu podobně. Datový tok 1000MB/s u AGP 4x je dostačující a dvojnásobek nepřináší žádnou zásadní výhodu. Z toho plyne, že je úplně jedno, jestli deska podporuje FW a AGP 8x nebo ne. Nemusíte také zoufat, když kvůli kompatibilitě vypínáte FW.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama