Jak si Apple buduje svou uživatelskou základnu
Na internetu se objevila zajímavá studie, která popisuje strategii společnosti Apple při „lapání“ nových zákazníků.
Flurry, společnost, která se zabývá výzkumem smartphonů pomocí API, začíná zveřejňovat zajímavé informace o různých mobilních platformách. Společnost sleduje, jak své zařízení používá 45 milionů uživatelů na 4 platformách - Apple (iPhone a iPod Touch), Blackberry, JavaME a Google Android. A poslední údaje ukazují některé zajímavé trendy. "Platforma Android je asi největším novým konkurentem iPhonu, avšak je důležité vědět, že Apple má v ruce velmi dobrou zbraň, díky které si iPhone hodně lidí koupí: iPod touch," píše se ve zprávě podle které se od začátku roku do konce září prodalo 24 milionů kusů iPodu touch a 34 milionů kusů iPhonů.
"I když se většina expertů dívá na to, jak si vede iPhone, je třeba si všimnout, že iPod touch si tiše buduje svou uživatelskou základnu - a je velmi pravděpodobné, že mnoho uživatelů tohoto MP3 přehrávače si v budoucnu koupí iPhone. iPod touch využívá hodně teenagerů a Apple si tím buduje loajální uživatelskou základnu (stejně jak to dělá McDonalds se svým Happy Mealem)," píše se ve zprávě. A Flurry ve své prognóze zachází ještě dál a poznamenává, že mladí uživatelé iPodů si zkrátka zvyknou na systém Apple (iTunes, App Store). Co si o tom myslíte vy?
Zdroj: DailyTech