Intel Core i3-8350K, i5-8400 a AMD FX-8300 v testu | Kapitola 5
Seznam kapitol
V minulém srovnání nás AMD zaujalo svými novinkami v podobě APU, se dnes podíváme na konkurenční procesory od Intel, které sice mají slabší integrovanou grafiku, ale do herních sestav s dedikovanou grafickou kartou či pracovních stanic mohou být vhodnější. A doplníme i klasiku v podobě AMD FX-8300 pro AM3.
Luxmark, Cinebench R15, x246 benchmark, Photoshop CS6
Prvním benchmarkem testu je Luxmark, jedná se o benchmarkovací utilitu využívající OpenCL, dá se v ní testovat celkový výkon GPU+CPU, GPU či čistě jen CPU. Nás zajímá OpenCL CPU test.
V jedné z předešlých recenzí Vliv Meltdown a Spectre se projevil dopad nových biosů s aktualizovaným mikrokódem na výsledky v benchmarku Luxmark, ani s novější verzí BIOSu 0607 pro základní desku ASUS PRIME Z370-A se tento dopad nemění a skóre zůstává stále nízké. Zároveň jsem si potvrdil, že problém se týká aktualizace BIOSu. Při pokusu se základní deskou ASUS ROG Strix Z270F Gaming v kombinaci s procesorem Core i7-6700K pracujícím na 4800 MHz, jsem dosáhl 3100 bodů se starším BIOSem verze 1009 a po aktualizaci na nejnověji dostupnou verzi 1203, při jinak nezměněném nastavení, procesor dosáhl kolem 2040 bodů opakovaně.
Výsledek je uváděn v bodech, kdy více bodů znamená lepší výsledek.
Cinebench R15 jedná se o tradiční benchmarkovací utilitu, která simuluje práci s renderingem objektů v programech, jako jsou například Blender, či Maxon Studio.
Výsledek je opět v bodech a více bodů znamená lepší výsledek, umožňuje také testovat všechna jádra / vlákna procesoru či jediné jádro.
X264 FHD benchmark testuje výkon procesoru převodem Full-HD videa kódovaného knihovnou x264.
Výsledkem benchmarku jsou pak průměrné snímky za vteřinu, kdy více FPS znamená lepší výsledek.
Dalším testem je reálný benchmark v aplikaci Photoshop CS6 zvaný KitGuru Photoshop Benchmark V1, kdy je v testu obsažený stažený obrázek v rozlišení 10 000 × 8 000 a naskriptovaných několik úprav obrazu ve Photoshopu, jde tedy o provádění úprav a zapisování časů, jak dlouho která úprava trvala a poté sečtením těchto časů.
Výsledkem je součet časů jednotlivých úprav, méně sekund znamená lepší výsledek.