hodnota-googlu-narostla-o-25
Novinka Hodnota Googlu narostla o 25%

Hodnota Googlu narostla o 25%

Martin Stančík

Martin Stančík

19. 9. 2009 00:00 2

V nejistých ekonomických dobách chtějí lidé odpovědi - a to je možná důvod, proč hodnota Googlu rapidně stoupá, zatímco hodnoty známých bankovních ústavů klesají.  

Reklama

Hodnota značky "Google" podle společnosti Interbrand meziročně vzrostla o 25% na 31.9 miliard dolarů (574 miliard korun). Tento rok je to také poprvé, co celková hodnota stovky světových TOP značek klesla - o 4.6% na 1.15 bilionu dolarů. Na prvních dvou příčkách stejně jako před rokem zůstali Coca Cola a IBM. Hodnota finančních institucí v tomto roce klesala o desítky procent - u Citi Group to bylo 49%, u UBS pak o 50%. A pádu se nevyhnuly ani společnosti vyrábějící auta - Toyota, Mercedes Benz, BMW, Volkswagen a Porsche, hodnota jmen těchto známých společností v uplynulém roce spadla.

Hodnota Googlu narostla o 25%
i Zdroj: PCTuning.cz

Některé firmy jsou však vůči recesi, zdá se, imunní. I když zákazníci v peněženkách nemají peníze, aby si koupili drahé automobily, pořád mají dostatek na výrobky od Coca Coly, McDonalds, Gillette a H&M. "Značky, jejichž výrobky využíváme každý den a je jednoduché si je pořídit, se drží velmi dobře," píše ve své zprávě Interbrand. Zajímavé také je, že luxusní značky jako Gucci, Prada, Louis Vuitton a Hermes nepocítily většinou pokles o více než pět procent. Z deseti nejhodnotnějších společností na světě jsou čtyři z oblasti IT (Microsoft na třetím místě, Nokia na pátém, Intel na devátém a IBM na druhém), Google se nachází na sedmé příčce a hodnota jeho jména je oproti první Coca Cole poloviční.
 

Zdroj: BBC

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama