Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon | Kapitola 2
Seznam kapitol
Tento článek by měl přinést alespoň základní představu o tom, jak náročné jsou dnešní hry na výkon procesoru. Dále snad odpoví na otázku, zda má k procesoru o určité frekvenci cenu kupovat výkonný grafický akcelerátor jakým Radeon X800Xl beze sporu je. Tato karta byla vybrána díky svému perfektnímu poměru ceny ku nabízenému výkonu, který v současné době stačí s přehledem na všechny herní tituly.
Verze | 1.1 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | [ctrl]+[alt]+[~] com_preloadDemos 1[enter] timedemo demo1.demo[enter] |
Radeon X800XL Doom 3 zvládá dobře, ale k výkonům nVidia grafických karet se přibližuje jen stěží, což lze vidět i na rozlišeních 1280x1024 a 1600x1200, kde je nárůst framerate zanedbatelný. Radeonu X800XL tady prostě dochází i přes jeho 16 pipelines dech.
Při zapnutém FSAA ze sebe karta vydává maximu, a tak se není co divit, že rozdíly mezi frekvencemi CPU jsou zde téměř neměřitelné. Vše je ovlivněno pouze tím, kolik toho dokáže ze sebe dostat daná grafická karta. Celkově lze říci, že Doom 3 je hratelný ještě v rozlišení 1280x1024 s FSAA.