Gigabyte GeForce GTX 780 OC — levnější Titan v akci | Kapitola 2
Seznam kapitol
GeForce GTX 780 překvapila výkonem, který je jen deset procent pod současnou vlajkovou lodí nVidie — modelem Titan. Do rukou se nám dostalo nerefenční OC provedení od Gigabyte s jádrem přetaktovaným o téměř 100 MHz. Kombinace výkonu na úrovni Titanu, výborného chladiče a ceny 15 500 Kč nezní pro fajnšmekry vůbec špatně.
Přetaktování
Ačkoliv patří testovaná karta do OC edice a proti referenčnímu provedení je jíž od výrobce přetaktovaná, vyzkoušel jsem i další potenciál pro přetaktování. Ten však už příliš velký není. Frekvenci jádra se mi podařilo zvýšit jen o 50 MHz na 1005-1057 MHz. Při přetaktování pamětí jsem byl o něco úspěšnější, jejich takt se mi podařilo zvýšit z původních 6,0 přetaktovat na 6,8 GHz.
Testovací sestava
Metodika testování
Jak si GeForce GTX 780 vede v porovnání s konkurenčními kartami víme z původní recenze. Tentokrát jsem se proto zaměřil na srovnání výkonu referenční GeForce GTX 780 a testovaného OC modelu bez a včetně dodatečného přetaktování. Výkon jsem změřil v desítce moderních hrách ve vysokém rozlišení 2560 × 1440 px při zapnutém vyhlazování hran.
Testovací hry
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.