Fallout Shelter se dostal na PC, dokáže zabavit?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout Shelter se dostal na PC, dokáže zabavit?

Fallout Shelter se dostal na PC, dokáže zabavit? | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

2. 8. 2016 03:00 14

Seznam kapitol

1. Fallout v roce 2015 2. Fallout Shelter v kostce 3. S.P.E.C.I.A.L. a jeho náležitosti 4. S.P.E.C.I.A.L. v praxi
5. Výlet do pustiny – zn. na vlastní kůži 6. PC verze Fallout Shelter 7. Fallout Boy hraje barvami 8. Hodnocení Fallout Shelter pro PC

Mobilní hit Fallout Shelter se přibližně po roce dostal i na naše stolní počítače. Stejně jako na mobilech je k dispozici zdarma coby free-to-play. Pojďte se s námi podívat na to, jak se liší od mobilní verze, jak se povedla její transformace a zdali je na počítačích stále tak dobře hratelný jako na mobilních zařízeních s Androidem a iOS.

Reklama

Aby váš protiatomový kryt dobře fungoval, musíte lidičky (dwellers = obyvatelé) v něm žijící rozdělovat na práci na jednotlivých úsecích podle jejich statistik. Tyto statistiky byly v Bethesdě označeny jako S.P.E.C.I.A.L. Každé písmenko z této zkratky označuje jednu vlastnost, každá statistika (buňka) potom určuje samotnou specializaci.

Pojďme si ve stručnosti představit význam každého písmenka i způsob, jakým tato statistika zasahuje do hraní (a jak byste ji měli využít).

Fallout Shelter se dostal na PC, dokáže zabavit?
i Zdroj: PCTuning.cz

 

S = strong (síla)

Silní pracovníci zvyšují produktivitu v elektrárnách, respektive snižují čas, během nějž elektrárna vyrobí novou várku elektriky.

Síla je dále důležitá k otevírání zámků a skříněk s poklady, které najdete na vašich výpravách mimo protiatomový kryt.

Asi nejdůležitější je ovšem dopad síly na souboje s nepřáteli. Obecně platí, že čím více síly člověk má, tím více zranění udělá a to nejen ručními, ale také střelnými zbraněmi.

Vedle elektráren proto siláci najdou uplatnění také na stráži vašeho krytu nebo v průzkumných jednotkách, které posíláte plnit questy nebo hledat suroviny na poušti.

P = perception (postřeh)

Pracovníci s vysokým postřehem najdou uplatnění především ve vodárnách čističkách vody, kde výrazně snižují celkový čas produkce.

Postřeh dále zvyšuje šanci na zásah v soubojích.

Při prohledávání pustiny postřeh zvyšuje šance na nalezení opuštěných budov (a tudíž i věcí/peněz, které z pustiny přinesou).

E = endurance (výdrž)

Výdrž zvyšuje celkové množství života, které obyvatelé krytu mají. Vedle toho zvyšují odolnost vůči radiaci a schopnost udělit zranění.

Pracovníci s vysokou výdrží se hodí do skladů a do výrobny Nuka-Coly, kde snižují čas výroby.

C = charisma (netřeba překládat)

Charisma zvyšuje šanci na zplození nových dětí, respektive zkracuje čas, za nějž žena otěhotní (a to ať už je charisma zastoupené na straně mužského či ženského protějšku).

Charisma zvyšuje šanci na to přitáhnout do krytu nové lidi z pustiny prostřednictvím rádia.

Při cestách do pustiny pak charisma zvyšuje šanci vyhnout se souboji, nebo na svou stranu získat otroky.

I = inteligence (netřeba překládat)

Vysoce inteligentní lidé zrychlují výrobu lékárniček a prostředků pro odstranění radiace. Kromě toho rychleji získávají zkušenosti a hasí požáry.

V pustině inteligence zvyšuje rychlost léčení lidí, případně pomoc.

A = agility (hbitost)

Hbitost zvyšuje produkci jídelen a zahrad, respektive snižuje čas výroby.

V soubojích hbitost zvýší rychlost útoků a sníží celkový počet zranění, které člověk získá.

V pustině hbitost zvyšuje šanci na to, že člověk dokáže utéct z prohraného souboje.

L = luck (štěstí)

Štěstí má dopad prakticky na všechno. Snižuje šanci na založení požáru při snahách o urychlení výroby v místnostech a zvyšuje celkový počet zátek, které s tímto člověkem získáte.

V pustině štěstí má na svědomí zvýšený počet nalezených věcí a peněz a to včetně těch vzácných.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama