Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC | Kapitola 2
Seznam kapitol
Zatímco grafika jde ve hrách neustále pomalu kupředu, fyzika už nějaký ten pátek přešlapuje na místě. Všechny fandy ničení proto jistě potěší nový díl série Red Faction s výstižným podtitulem Armageddon, který nabízí fyziku doslova k pohledání. Zničit lze takřka cokoliv, grafika je také výborná a přehnané nejsou ani hardwarové nároky.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo / AMD Athlon 64 X2
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 / ATI Radeon HD 3800
— OS: Windows XP / Vista / 7
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i5 / AMD Phenom II X4
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 400 / ATI Radeon HD 5000
— OS: Windows Vista / 7
Abyste hru rozběhali v nízkém rozlišení na nízké detaily, není potřeba vlastnit výkonný počítač starý několik měsíců, postačí vám i pomalejší stroje. Sami vývojáři jako minimum uvádějí dvoujádrový procesor starších architektur, 2 GB operační paměti a grafickou kartu na úrovni GeForce 8800 / Radeon HD 3800, což splní drtivá většina alespoň trochu herních počítačů.
Problém může nastat v případě, že si nový Red Faction budete chtít vychutnat na ty nejvyšší detaily. Jak už jsem totiž psal v minulé kapitole, grafika hry i fyzikální model jsou povedené, a jsou tak hardwarově náročnější než typická moderní hra vzniklá prostou konverzí z konzolí. Dle vývojářů byste doma měli mít čtyřjádrový procesor novějších architektur, 4 GB operační paměti a grafickou kartu s podporou DirectX 11. Už předem ale mohu uklidnit, že nároky hry nejsou přehnané a méně nároční hráči si vystačí s kartou na úrovni nVidia GeForce GTX 460 768 MB / AMD Radeon HD 6850.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GTS 450 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 275.33, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.5 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Red Faction: Armageddon v době testování dostupné nebyly.
Metodika testování
Poslední díl Red Faction: Armageddon nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto přímo hraním hry. K testování jsem si vybral počáteční otevřenou lokaci ve hře, kdy máte zničit tři věže se solárními panely. Každou z nich jsem proto pomocí výbušných barelů rozstřílel, sledoval animaci jejich pádu a měřil framerate pomocí programu Fraps. Délka testovací scény byla přibližně jedna minuta.
Nastavení hry
Hru jsem testoval v DirectX 10 / 11 režimu při nejvyšším možném nastavení grafiky. Jako obvykle jsem testoval ve třech rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px s vypnutým a čtyřnásobným vyhlazováním hran. Vyhlazování lze zapnout přímo v menu hry a bez problémů funguje na kartách obou výrobců.