Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech

Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

28. 8. 2012 03:00 18

Seznam kapitol

1. Crytek — Záruka technologicky vyspělé hry 2. Crysis — přehled grafických modifikací 3. Testovací sestava, metodika, nastavení 4. Výsledky GK — původní kvalita hry 5. Výsledky GK — grafické mody
6. Vliv procesoru na hru — původní kvalita hry 7. Vliv procesoru na hru — grafické mody 8. Galerie screenshotů s grafickými mody 9. Závěr

Grafika Crysis působila v roce 2007 jako zjevení a i dnes je nadprůměrná. To ale neznamená, že by ji nešlo vylepšit. Na hru jsem aplikoval téměř desítku grafických modifikací a byl jsem po zásluze odměněn — rozšíření zlepší téměř vše. Potěší i HW nároky, na nejvyšší detaily včetně modů si zahrajete třeba i s Radeonem HD 5870.

Reklama
Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Všechny hry od Cryteku jsou postavené na technologii CryEngine a liší se jen generací. Far Cry běží na jeho první generaci, Crysis používá CryEngine 2, Crysis 2 a 3 beží pod třetí generací technologie CryEngine. Podobně jako u enginů Source (např. Half-Life 2), Creation (The Elder Scrolls V: Skyrim) nebo RAGE (Grand Theft Auto IV) jsou i CryEnginy snadno modifikovatelné samotnými hráči a hry na nich postavené se často dočkají úplných konverzí.

Zatímco technická stránka Far Cry je už v dnešní době skutečně zastaralá a Crysis 2 se všemi updaty rozběháte jen na nejvýkonnějších sestavách, původní Crysis se při nejvyšším nastavení detailů stává plynule hratelným i na slabších sestavách. Současně pro hru vznikla celá řada grafických modifikací, které se dají vzájemně kombinovat. Rozhodli jsme se proto udělat tento článek, ve kterém budou představeny vybrané grafické modifikace včetně návodu k instalaci a testu výkonu v porovnání s původní hrou. Nepřímo tak článek navazuje na červnový test Grand Theft Auo IV s modifikací iCEnhancer ENB Mod.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Grafické Modifikace pro Crysis lze rozdělit do několik kategorií. První z nich jsou modifikace zaměřené na úpravu textur. Těch je skutečně velké množství. Osobně jsem při testování používal hned několik z nich. Základem je velký 2GB Rygel's High Texture Pack Mod, který můžete stáhnout například zde. Balík obsahuje textury v lepší kvalitě pro veškeré typy povrchů ve hře, přičemž jeho instalace je velmi snadná. Trojici archívů s texturami *.pak rozbalte do složky Game v kořenovém adresáři se hrou (například D:\Hry\Steam\steamapps\common\Crysis\Game).

Kromě velkého balíku textur existují i specializované mody, které vylepšují textury konkrétních objektů. Osobně proto kromě základní Rygel's High Texture Pack Modu používám balík HD Grass s lepšími texturami trávy (stáhnete zde), High Resolution Foliage s texturami křoví (odkaz ke stažení), Palm Texture s texturami stromů (odkaz ke stažení) a Rock Texture s HD texturami skal (odkaz ke stažení). Instalace všech čtyřech balíků s texturami je stejná jako u velkého Rygel's High Texture Pack Modu, archivy *.pak rozbalte do složky Game v adresáři se hrou.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Upravovat lze samozřejmě také kvalitu vody. I tady se nabízí řada modifikací, které grafiku vody ve hře značně vylepšují. Osobně mám dobré zkušenosti s modifikací Water Shader od uživatele Xzero. Stáhnout ji lze odsud, instalace je stejná jako u balíků s texturami.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Řada modifikací upravuje kvalitu částicových efektů jako jsou třeba žhavé částice vznikající při střelbě na kovový povrch nebo exploze. Mezi nejlepší modifikace tohoto typu patří Xtreme Particle Effects (link ke stažení). Některé efekty (zejména při střelbě) však modifikace trochu přehání, výsledný efekt se proto nemusí líbit každému. Instalace modu je stejná jako v předchozích případech.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Další modifikací hodnou doporučení je Global Ambient Lightning/POM AF (link ke stažení, instalace stejná jako u modifikací výše). Tato modifikace totiž zlepší kvalitu ambientního osvětlení a současně aktivuje efekty Parallax Occlusion Mapping a anizotropní filtrování. Přínosem modifikace jsou výrazně plastičtější povrchy (na srovnávací scéně především cesta).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Posledním typem modifikací jsou mody upravující celkovou kvalitu hry změnami konfiguračních souborů. Těchto typů modu jako je mnou použitý Extreme Quality Config (link ke stažení) je velké množství a upravují celkovou kvalitu hry — míru efektu přesvětlení HDR, dohlednost, tmavost nocí, fyziku, odrazy světla, kvalitu stínů a podobně. Konfigurační soubor autoexeg.cfg vždy zkopírujte do složky Game v adresáři s Crysis (na stejné místo jako balíky *.pak). Osobně v Extreme Quality Configu používám typ Extreme version pro Windows Vista.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis po aplikaci všech testovaných grafických modů (po najetí myší se zobrazí původní kvalita hry)

Na závěr kapitoly je vhodné také dodat, že grafické modifikace často nejsou bezchybné a mohou s sebou přinášet chyby (především při jejich kombinování). V případě mnou testovaných devíti modifikací jsem se na některých místech ve hře setkal se špatným zobrazením terénních vozidel typu humvee. Občas se u auta nevykreslila jen přední kola, v jiných případech (jako na této scéně) se vozidlo nevykreslilo téměř celé. Šlo ale o jedinou mnou zaznamenanou chybu, ostatní typy vozidel a veškerý další zbytek hry se vykresloval bez problémů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama