Canyon - nový hráč na poli grafických karet | Kapitola 2
Seznam kapitol
Doplněno - poměr cena výkon. V našem shopíku se zanedlouho objeví nové grafické karty od firmy Canyon. Aby jste byli včas připraveni tak Vám přinášíme test. Tyto karty patří k těm levnějším na trhu, tak nečekejte, že zaujmou místo Herculesu. Každopádně naše současná nabídka je osm typů a dokonce pěkně v poměru 1:1 ATI:nVidia. Nebudu se zde sáhodlouze rozepisovat o každé zvlášť, ale popíši spíše celek.
Testy
Konfigurace
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon XP 2500@3200 (11*200) |
Základní deska | Epox 8RDA3+ rev. 2.1 |
Paměť | 2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 6) |
Pevný disk | Maxtor 40GB 6L040J2 |
Grafické karty |
|
Ovladače, software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP1 |
DirectX, čipset driver | 9.0b, nForce 3.13 WHQL |
Ovladače grafické karty | nVIDIA Force Ware 53.03 |
Syntetické testy | 3Dmark03 patch 340 |
Herní testy | Unreal Tournament 2003 v2199 Gun Metal Firestarter X2 The Threat |
V průběhu testování vyšly nové ovladače pro GeForce karty, ale pro objektivnost testů jsem nechal prozatím v. 53.03.
3dmark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku |
|
Vyhrává Radeon 9800SE s 8pip. Pokud ovšem nebude možnost odemknout zbylé 4pip je vítěžem FX 5900XT. Nárůst výkony u FX5700 je ohromný, dokonce předežene R9800SE. 64-bit sběrnice u FX5200 a R9200SE sráží jeho potenciál na minimum. MX440 zcela propadá, musíte, ale brát v potaz, že test není určen pro DX7 karty.
3dmark 2001 SE
Verze | 3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml |
Prakticky stejná situace jako u novějšího bratříčka. Je zde také vidět "skutečný" výkon MX440 která je skoro na úrovni R9200. 64-bit je zde také problém.
CodeCreatures Benchmark
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně Vertex Shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | Požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
3D Analyze log | cc.shader.out.txt |
Codecreatures požaduje 128MB na kartě pro optimální běh. 64MB je zde velkou nevýhodou, nemluvě o 64-bit sběrnici.
nVIDIA ChameleonMark
Verze | nVIDIA ChameleonMark |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 |
Nastavení | 1600x1200x32bit, skin real |
Stažení benchmarku | http://www.pctuning.cz///ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip |
Návod jak testovat | V adresáři ChameleonMark\RUN\16x12x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt |
Ač se jedná o tes napsaný výhradně pro nVidia karty, tak ATI vede na plné čáře. MX440 samozřejmě neobsahuje PixelShadery a tudíž nelze test spustit.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing) |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Překvapivý výkon MX440 a drsná porážka FX5200. Vítěz jako vždy Radeon 9800SE 8pip. FX5700 po přetaktování je doslova neskutečná.