Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11 | Kapitola 8
Seznam kapitol
Stejně jako každý rok je i aktuální pokračování série Call of Duty s podtitulem Black Ops II enormně úspěšné. A stejně jako každý rok běží i Black Ops II na enginu IW z roku 2005. Několika změn jsme se ale přesto dočkali, o vylepšení technické stránky svědčí třeba implementace DirectX 11. Bude to ale i po sedmi letech stačit?
FXAA
Technologii post processing vyhlazování ve hře zastupuje režim FXAA. Také tento typ vyhlazování vyhladí obraz, kvalita vyhlazení však není tak dobrá a nevýhodou je částečné rozmazání obrazu. Výkon po vypnutí FXAA vzrostl z 34 na 38 fps.
Ambient Occlusion
Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst. Framerate po vypnutí efektu vzrostl o čtyři snímky za 30 snímků za sekundu.
Depth of Field
Efekt hloubky obrazu se snaží navodit dojem trojrozměrnosti rozmazáním objektů v jiné vzdálenosti, než na kterou se zrovna díváte. Vypnutí efektu DoF přineslo nárůst výkonu o dva snímky za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením detailů je především v rozlišení textur, jejich chybějící filtraci a absenci vyhlazení hran. Jiných rozdílů si všimnete spíše jen výjimečně. Nárůst výkonu po snížení všech detailů je tak spíše malý a při hraní na slabé sestavě vás rozhodně nezachrání. S AMD Radeonem HD 6670 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px zaměřil nárůst z 29 na 47 fps u první scény a z 20 na 28 fps u druhé.