ASUS Radeon X800 - soupeř pro GeForce 6600GT | Kapitola 3
Seznam kapitol
Dnes se konečně podíváme na kartu, která má svým poměrem cena/výkon rozdrtit svou konkurenci a stát se hlavním soupeřem pro nVidia GeForce 6600GT, která nemá v současné době právě díky poměru ceny ku výkonu žádného důstojného konkurenta. ATi Radeon X800 má velké předpoklady k tomu, aby tento stav změnil, ale jak vše dopadne, uvidíme v samotném testu.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).
Nové ovladače Catalyst 5.3 nejsou po výkonové stránce žádným zázrakem, ale odstraňují spoustu problémů a mají podporu OpenGL 2.0.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3500 + (2200MHz,512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | MSI K8N Diamond 54G |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 71.84 (oficiální) 5.3 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark03 patch 360 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 03, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Radeon X800 zde překonává GeForce 6600GT o zhruba 500 bodů, a to není zanedbatelné.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 05, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Náskok v 3DMarku05 činí 200 bodů, což je způsobeno novými FW 71.84, které v tomto marku kartám GeForce hodně pomohly.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Zřetelný náskok se projevuje i v Aquamarku 3, kde skóre blíží hranici 60 000 bodů.