Asus Lamborghini VX5 - Lambo tělem i duší | Kapitola 2
Seznam kapitol
Před pár týdny uvedl Acer na trh svůj nejnovější model z exkluzivní řady Ferrari. Na to samozřejmě musel reagovat konkurenční Asus a do rukou se nám dostal jeho nový přírůstek z řady Lamborghini, se kterým si v Asusu opravdu vyhráli. Design inspirovaný auty Lamborghini, přetaktovaný čtyřjádrový procesor... je nutné ve výčtu pokračovat?
Design
Design Lamborghini VX5 je inspirován vozy Lamborghini, konkrétně modelem Reventon. Celý notebook je proto tvarovaný mírně do špičky stejně jako přední maska Reventonu, na víku najdete zlom stejně jako na kapotě Reventonu, provedení bočních hran má imitovat prolisy pro nasávání vzduchu podobně jako u aut a podobně. Nechybí samozřejmě ani logo Lamborghini na víku notebooku. Zda se vám tento "automobilový" design líbí či ne, to nechám na vám. Mně přijde přinejmenším zajímavý a jde o příjemnou změnu mezi mnoha stereotypními notebooky.
Materiály/provedení
Co se týče použitých materiálů, musím se přiznat, že jsem čekal nějakou exkluzivitu jako šasi z karbonu a podobně (již zmiňovaný Acer Ferrari má šasi z uhlíkových vláken). To se však nestalo a na notebooku najdete poměrně dost plastů. Konkrétně je plastové celé víko a spodní část šasi (všechny bílé části jsou plastové). Vnitřní provedení už je naštěstí na podstatně vyšší úrovni. Opěrky na ruce jsou kožené (nebo jde o imitaci kůže), tmavě šedé pruhy na levé a pravé straně okolo klávesnic jsou z kartáčovaného hliníku a touchpad je pravděpodobně keramický. Kéž by byly z podobných materiálů i ony bílé plasty.
Naopak dílenské zpracování je všude vynikající. Aby také ne, když za notebook dáte opravdu pěknou sumu peněz.
Rozměry
Jakožto zástupce 16" řady není Lamborghini VX5 žádný drobeček. Na šířku má téměř 40 cm a na výšku necelých 5. K tomu si připočítejte hmotnost, která je u samotného notebooku tři a půl kilogramu, včetně zdroje se dostanete nad čtyři kila. Počítejte jednoduše s tím, že nové Lambo má blíže k 17" notebooku než ke klasickému 15,4", takže mobilita v rámci možností sice možná je, ovšem denní nošení v brašně či kufříku je slušná posilovna.
Víko
-pro zvětšení klikněte-
Jak jsem již psal, tak víko je bohužel plastové a jeho design je inspirovaný Lamborghini Reventon. Samozřejmě zde také nechybí logo automobilky.
Spodní kryt
-pro zvětšení klikněte-
Spodek je také z největší části vyrobený z bílého plastu a nejzajímavějším prvkem na něm je velká mřížka od ventilátoru.