Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
Seznam kapitol
Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.
Loni o prázdninách Nvidia uvedla trojici vylepšených modelů GeForce RTX – GeForce RTX 2060 Super, RTX 2070 Super a RTX 2080 Super. Na přehlednosti trhu to příliš nepřidalo, některé čipy se posunuly o model níže, jiné zůstaly. RTX 2080 Super nahradila původní RTX 2080 a RTX 2070 Super vytlačila většinu modelů RTX 2070, modely RTX 2070 na jejich pozici nahradila RTX 2060 Super a RTX 2060 na trhu zůstává i nadále coby nejlevnější model s RT cores, tensor cores a vůbec podporou DirectX 12 Ultimate. Je totiž levnější než GeForce RTX 2060 Super, která má kromě lepších parametrů i o 2 GB paměti víc, ale s tím i vyšší zaváděcí cenu – 11 tisíc korun. Původní RTX 2060 je v nabídce o něco níže, při uvedení začínala na doporučené ceně 9500 korun a aktuálně pořídíte nejlevnější modely za částky kolem 8200 korun.
RTX 2060, RTX 2060 Super a RTX 2070 využívají stejný čip TU106. RTX 2070 Super už dostala výkonnější TU104 dříve používanou v RTX 2080, proti ní je ale výrazněji ořezaná. Počet stream procesorů je snížený z 3944 na 2560, počet texturovacích jednotek ze 184 na 160, počet RT cores klesl z 46 na 40 a počet tensor corez ze 368 na 320. Stejná je kapacita pamětí i jejich rychlost, karta dostala 8 GB GDDR6 na 14 Gb/s. O něco vyšší jsou pak takty čipu – základní takt je navýšený z 1515 na 1605 MHz a takt s boost z 1710 na 1770 MHž, což mírně kompenzuje výraznější ořezání jádra TU104.
RTX 2060 Super je mírně ořezanou variantou původní RTX 2070. Počet streaming multiprocesorů je snížený ze 36 na 34, s tím klesl počet stream procesorů z 2304 na 2176, počet texturovacích jednotek ze 144 na 136, místo 288 tensor cores jich má 272 a počet RT cores je 34 místo 36. Rasterizačních jednotek je 64 stejně jako u RTX 2060 i RTX 2070, proti RTX 2060 se ale zvětšila kapacita paměti z 6 na 8 GB, s větším počtem čipů narostla i šířka sběrnice ze 192 na 256 bitů a paměťová propustnost stoupla o třetinu. A o něco vyšší jsou i takty čipu, což decentně kompenzuje ořezání jádra proti RTX 2070.
Dnes se podíváme na nejlevnější RTX 2060 Super z nabídky Asusu. Jde o model z nižší řady Dual s dovětkem EVO V2. Ta V2 je důležitá, první verze Asus Dual RTX 2060 Super EVO byla totiž dražší a měla výrazně větší chladič. EVO V2 je o dva a půl centimetru kratší a nejspíš má i o něco menší průměr ventilátorů.
Karta má z továrny mírně navýšené takty – udávaný typický takt s boost je navýšený z 1650 na 1695 MHz. Paměti jsou na referenčních 14 Gb/s. Přes aplikaci Asus GPU Tweak II pak můžete přepnout na profil OC s boostem navýšeným na 1725 MHz. Opět je to spíše teoretická hodnota, jaké takty má čip v reálu najdete v testech provozních vlastností karty.
Na monitoringu GPU-Z si můžete všimnout, že ventilátory jsou řízené a monitorované samostatně a při nízké zátěži stojí.
Limit příkonu je s přetaktováním v BIOSu navýšený ze 175 na 184 W a pozitivní je, že jej můžete dále zvednout o 20 % až na 220 W. Při taktování tedy z karty můžete dostat o nějakých pár desítek megahertz víc, než když výrobce limit zvednout nedovolí. Jednoznačné plus, dnes už výrobci často i u levných rádobypřetaktovaných modelů nechávají power limit na referenční hodnotě a nedovolí vám jej zvednout ani o kousek.
Na obalu se výrobce chlubí ventilátory s technologií axial-tech, které mají po obvodu bariérový kroužek pro zvýšení tlaku vzduchu, chladičem DirectCU II s heatpipe, které jsou v přímém kontaktu s jádrem, kovový backplate, který chrání plošný spoj a brání jeho prohýbání, firemní aplikací GPU Tweak II pro monitoring a přetaktování grafické karty a streamování přes XSplit Gamecaster.
|
Na produktové stránce u Asusu ještě upozorňuje na režim 0dB, tedy pasivní chlazení karty při nízké teplotě grafického čipu, technologii Auto-Extreme, což je označení pro plně automatizovaný výrobní proces s pájením v jediném kroku a 144hodinové testování stability a spolehlivosti karty a decentně podsvícený proužek na krytu.