Apríl na internetu ovládl Google, ukázal 8-bitové mapy, YouTube na DVD a Chrome pro dva
Spousta z nás se včera nechala nachytat nejrůznějšími vtípky. Jedním z největších šprýmařů je již tradičně parta z Googlu, která nenechala kámen na kameni.
Uživatelé internetových služeb zmiňované společnosti pocítili Apríl na vlastní kůži. Pro uživatele využívající Google Chrome byla vypuštěna revoluční funkce s názvem "Multitask Mode". Ta, jak ukazuje následující video, umožní připojit k PC s webovým prohlížečem Chrome dvojici myší a díky tomu na něm může efektivněji pracovat jeden, nebo pohodlně dva uživatelé.
Oficiální stránku a možnost vyzkoušet naleznete zde: https://www.google.com/intl/cs/chrome/multitask.html
U videí lze kliknutím na "CC" zobrazit i české titulky
Mapy hezky po staru
Ti, kteří včera hledali trasu na službě Google Maps, mohli být velmi překvapeni, když se celá mapa zobrazovala v 8-bitové grafice. Zajímavý pohled za využití několika málo barev, nabízela i funkce Street View. Je bez pochyb, že mnohým neznalým uživatelům to mohlo způsobit nemalý šok, ale nápad hodnotíme za 1.
8-bitové verzi můžete vyzkoušet i dnes, stačí si vpravo přepnout na volbu těchto mapových podkladů - www.maps.google.cz.
StreetView vypadá v retro grafice opravdu skvěle, pro zvětšení klikněte na obrázek
Několik kamionů DVD a máte doma YouTube
Další z povedených žertů si vystřelil z uživatelů YouTube, kterým formou online nákupu umožnil "zakoupit" DVD edici se všemi videi na oblíbeném videoportálu. Vše je podle slov na videu roztříděno do kategorií a mezi uživateli nezmizela ani možnost hodnotit videa. Komentář a případný "palec" pošlete jednoduše poštou.
Stránky nabízející YouTube DVD edici již ale bohužel nejsou v provozu - http://www.youtube.com/theyoutubecollection.
Pryč s e-shopy aneb teleport do kamenných obchodů
Ve vyhledávání mohli někteří šťastlivci díky službě "Click-To-Teleport (Beta)" narazit na ní se vázající tlačítko "Teleport me". To má snadnou funkci. Místo přesměrování na stránky online obchodu je slíbeno uživatelovo přenesení teleportem do kamenné prodejny. Je zde ale jeden háček, nazpět už se musí dopravit každý sám.
Google nebyl jediný
Aprílový den jsme mohli pocítit na všech dalších možných webech a službách. Např. Seznam.cz si pro uživatele svého mailu připravil označení "aprílovosti" u přijaté pošty. Povedený byl i fór tvůrců AdBlocku, který místo reklam zobrazoval fotografie koček.
A kde jste se nechali nachytat vy? Neváhejte se pochlubit v diskuzi.
Zdroj: Vlastní, Engadget