3D hitparáda - grafické karty od 3000 do 8500 Kč s DPH, testy a závěr | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po otestování nejlevnějších karet vám (se zpožděním, způsobeným mimo jiném recenzováním žhavých novinek R360 a NV36 a 38) vám přinášíme přehled o kartách ze střední třídy (mid-range). Hranice jsme zvolili od 3000 do 8500 Kč s DPH. V druhém díle našeho seriálu porovnáme výkon 13 grafických čipů (celkem v testu je 18 karet), na každou z nich v článku najdete minirecenzi a podíváme se i na poměr cena/výkon za každou z nich. Trošku skrytě najdete tedy několik premiérových recenzí (u některých karet první v ČR) - Sapphire Radeon 9800 SE, Hercules All-in-Wonder 9800 SE nebo ASUS Radeon 9600SE. Článek je rozdělen na dvě části, část A obsahuje minirecenze karet a část B grafy výkonu a zhodnocení karet. Testováno bylo opět v 7 teoretických a 9 herních testech, tentokrát přibyly grafy s vyšším rozlišením a náročnějším nastavením, protože narozdíl od lowendu už nejen cena rozhoduje. V příští části bychom měli porovnat karty nad 8500 Kč, tedy high-end. V poslední čtvrté části by se měl projekt ucelit a vytvořit tak průvodce výkonem grafických karet, jedinou českou konkurenci zahraničních 3Digest či VGA-charts.
3DMark 2001 SE
Verze | 3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
CodeCreatures Benchmark Pro
<>
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |