Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to
The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to
autor: Lucie Jiříková , publikováno 1.8.2017
Seznam kapitol
1. Zhodnocení předchozích let
2. Nasedněte na loďku
3. Pohádka o rasismu
4. Pár novinek
5. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry
The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to

Do světa The Elder Scrolls Online před pár týdny přibylo rozšíření s názvem Morrowind. Ta jistě zahraje na strunu všem pamětníkům, kteří se před lety proháněli po Vvardenfellu. Naštěstí ale nezůstane jenom u ní. V čem tkví hlavní přednosti tohoto rozšíření a stojí si TESO kvůli němu konečně pořídit? Odpověď vás čeká uvnitř.


TESO: Morrowind je zatím to nejlepší, co toto MMORPG potkalo (tedy kromě zrušení pravidelných měsíčních poplatků). Z poměrně fádního, takřka uniformního MMORPG s nijak nezajímavým obsahem totiž dělá velmi zajímavé dobrodružství vyšperkované kvalitním příběhem.

Právě příběh, společně se skutečností, že v TESO: Morrowind si dobře vystačíte i sami, však působí trošku dvojsečně. Často vás totiž napadne, proč tvůrci toto dobrodružství napasovali na MMO, ale raději ho do světa nepustili jako singleplayer.

The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to



Tagy: hry  rpg  mmorpg  mmo  recenze  herní recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.8.2017 13:14:18   212.109.177.xxx 78
na vydání dalšího tesa jsem se jenom s posměškem ušklíbnul, zakorutil hlavou a dále se o to nezajímal... ono původní TESO, které se dalo dohrát spamováním jednoho skillu, a od půlky si říkat ať už to mám za sebou... nebylo dobré ani jako singlovka ani jako mmo (ostatní hráči - další tisíce jedinečných zachránců světa pohybujících se kolem, 1 druh eventky atd. atd.)... takové to prázdné nic jak autorka popisuje... o to více překvapuje že se to někam pohlo...
1.8.2017 15:16:34   212.79.106.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.8.2017 22:10:41   49.213.19.xxx 818
Hraní digitálních her je tragické a zoufalé, přesto podpořím Lucii a dávám ji 0.50 Kč za článek. Poděkujte svému kolegovi a agentovi Intelu Obrovi, že vám přispěl slovy "padesát haléřů českých", kterému jsem musel za neobjektivitu ve svých recenzí odebral 2x po 0.30 Kč. Nemá být prostě m-a-g-o-r.
1.8.2017 13:27:04   194.213.41.xxx 73
Jako dobrej trolling.. pobavilo
1.8.2017 13:45:08   109.81.215.xxx 252
já se po přečtení nadpisu v rychlosti těšil že vyšel nástupce Skyrimu, bohužel jen nějaké absolutně nezajímavé MMO
4.8.2017 13:49:49   194.50.202.xxx 11
Nezajímavé je podle článku. Ale ESO obstojí dobře i jako single player zábava na desítky hodin. Sám znám několik hráčů, kteří ESO hrají velice dlouho a jakékoliv MMO prvky prostě ignorují.
1.8.2017 16:05:37   109.81.208.xxx 83
Byl jsem v uzavřené i otevřené betě TESO, nuda, nuda, nuda a další kýbl nudy. Úkoly typu zabij deset králíků, pak zabij patnáct králíků, pak zabij ...mmmm...dvacet králíků, přines pět lahviček, přines deset lahviček... Ta hra měla ohromný potenciál, ale oni ho úplně ale totálně promrhali. Soubojový systém natolik stupidní, že to člověka nakonec začne urážet. Tohle je jako spravovat upadlý nárazník izolepou, jo, izolepu můžete hezky pomalovat, ale takhle se to prostě nedělá.
1.8.2017 19:58:20   90.177.78.xxx 41
A není to klasická bethesda? Podobně jsem si připadal když jsem poprvé zapl fallout 3, fallout 4 měl taky slušný potenciál, ovšem asi po šesti hodinách hraní jsem to vypnul, protože jsem před tím hrál bohužel fallout nv na kterém dělal obsidian....
1.8.2017 21:03:59   192.168.0.xxx 53
Není, protože je to tvorba ZOS ne Bethesdy. F4 sice měl slušnej potenciál, ale to by to nesměl být převlečený Skyrim.

TESO je dobré, mezi dnešníma onlinovkama je to jedna z mála věcí co vůbec stojí za to hrát. Možná i proto, že to není až tak online jako spíš zvláštní cross-over mezi regulérní TES hrou a online částí.

Dokonalé to není, ale dokonalé MMORPG nejsou.

Rozhodně lepší než WoW for kids.
4.8.2017 13:31:05   194.50.202.xxx 20
To je naprostý nesmysl. Takové questy mohly být někde úplně na začátku, kdy se hráč seznamuje s mechanismy hry. Prošel jsem hlavní dějové linie za všechny aliance a všechna DLC a naopak spousta těch questů nejen, že nic takového nevyžaduje, ale je postavena na ději, je doplněna spousty side-questů, které s hlavními dějovými liniemi více, či méně souvisí. Naopak questování je nejsilnější stránka téhle hry pro každého, kdo má rád RPG.

Soubojový systém je stupidní, dokud člověk nemá potřebné skilly, aby mohl svou postavu optimalizovat. Zkuste si nají nějaká videa, jak vypadají souboje na vyšších levelech, než level 10, protože má pocit, že dál jste se nedostal.
4.8.2017 13:47:51   194.50.202.xxx 73
Slečno, paní Jiříková - buď se věnujte pouze aspektům hry, které jste pochopila (questování), nebo si opravdu vyzkoušejte naplno, jak hra funguje (soubojový systém, PvE, PvP, co umí která class, sociální aspekty hry).

K recenzi: Nemohu se zbavit pocitu, že když autorka mluví o pocitech "hráčů", myslí tím své pocity, navíc problémy/úspěchy hry staví na svých dedukcích a chybí jakékoliv fakta.

O původní hře se vyjadřuje jako o nudné, přičemž prvky questů, které v ESO:Morrowind vyzdvihuje, byly i v původní hře (celá dějová linie Aldemri Dominion je postavena okolo rasismu, vtipné questy s ožralým Nordem, který ztratil svoji zbroj a bojí se jít domů kvůli manželky, to už tam taky bylo...)

Co se týče soubojového systému - questy jsou stavěné na ději a proto NPC a potvory z questů lze umlátit koštětem (ano, i to je ve hře). Jakmile jde ale o kompetetivní zábavu (PvE a PvP, která prý ve hře vyznívá do ztracena - rozuměj autorka ji nezkoušela), věřte mi, že si s tlačítky myši nevystačíte. (Zdlouhavé animace? Nepletete si to se Skyrim? Pro nastudování doporučuji vyhledat pojem Animation Canceling in ESO třeba na youtube).

Nakonec k těm class. Warden vyniká, protože je nový, ale celkově jsou mezi classy velké a výrazné rozdíly, o čemž svědčí nekonečné debaty třeba na reddit.com

Byl jsem zvědavý, co očekávat od této první "pozitivní" recenze ESO od autorky, ale vidím jen další zkreslené informace. Věta "Poslední větší novinkou je raid pro 12 hráčů" je navíc naprosto zavádějící, protože trialy pro 12 hráčů jsou v ESO od dob Craglornu před třemi lety.

Na závěr - hra se nemusí líbit každému, ale tahle recenze je prostě nesmysl - resp. její smysl nevidím, co vlastně měla čtenáři říci?
8.8.2017 12:23:49   188.167.65.xxx 10
co su to tie "questy stavene na deji"? to ako npc ti davaju kvizove otazky ohladom deja co sa odohrava? questy v rpg hrach su zalozene na prekazkach ktore mas prekonavat (idealne aspon 2 moznymi sposobmi), su tam teda aj nejake ine naplne questov ako zabi x, prines y, chod na miesto z ktore sa daju robit so zapnutym "autopilotom" bez pohnutia jedinej mozgovej bunky?
13.8.2017 23:57:57   78.102.29.xxx 00
jo questy byly fajn, craft taky ušel... ale vše ostatní bylo špatně... s MMO to nemá společného vůbec nic... mmo které s jednim aktivnim skilem, bez AOEčka, bez dotek bez controlu jde dohrát do konce.. WTF?!...

skilly je potřeba řešit až v pvp... celá kampaň je nebetyčně vylehčená aby to každá konzolová tragedie dokázala dojet... no fuj... jak mám mít radost, že se mi povedlo splnit úkol když výzva je 0.. ale jako fakt 0!... ostatní hráči mají jedinou úlohu - všude překážet - k ničemu jinému nejsou... nacpat do kampaně jenom npc tak by to bylo lepší, věrohodnější, živější i zábavnější svět...

největší výzvou pak bylo neusnout při spamování toho jednoho skillu (ono totiž vycházel na dps lépe než všechny ostatní kombinace včetně aoe a to minimálně o třetinu)...a to od prvního do max levlu... připadal jsem si jako se soulshotama ve staré lajně... spamovat jedno tlačítko, nebo tam mít závaží na F1 ... ale to už je dávno...

a abych nezapomněl - nutnost stahovat si gui to už jsem taky dlouho neabsolvoval... ne, že bych potřeboval mít vyloženě 100 klávesových zkratek, uičko zashitované informacemi... stačí základní informace o tom co se děje a i těch pár skillů, ale které k něčemu jsou! Třeba v GW2 ten systém jakž takž funguje...

no není to MMORPG pro každého...
8.8.2017 21:11:04   178.209.129.xxx 00
ESO ani tohle nepomuze. System lvlingu v originalnich Elder Scrolls by MMO zanr obohatil, jenze ty hovada to vzali klasickym stylem ...
Momemtalne je pro me nejcekanejsi hrou neco s opravdu stupidnim jmenem - Project Gorgon (i pres ty velkohuby prohlaseni na hlavni strance), puvodnimu ES to ma daleko bliz.
10.8.2017 08:42:26   91.118.92.xxx 00
No jo. Ale pokiaľ v tom nebudú lizard folks a cat people, tak u mňa neboduje
13.8.2017 23:18:32   78.102.29.xxx 00
ještěráci tam byli od začátku ne, žeby to něco zachránilo...
10.8.2017 08:54:37   91.118.92.xxx 11
Možno niekedy skúsim. Ja som ešte ani skyrim nevyskúšal. Od oblivionu idú tie bethesdovské hry strmhlav dolu, čo sa týka rpg-efektu, smerom k primitívnym mlátičkám. Ja osobne som si pred 2 mesiacmi dal morrowind, cez OpenMW.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.