Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to
The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to
autor: Lucie Jiříková , publikováno 1.8.2017
The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to

Do světa The Elder Scrolls Online před pár týdny přibylo rozšíření s názvem Morrowind. Ta jistě zahraje na strunu všem pamětníkům, kteří se před lety proháněli po Vvardenfellu. Naštěstí ale nezůstane jenom u ní. V čem tkví hlavní přednosti tohoto rozšíření a stojí si TESO kvůli němu konečně pořídit? Odpověď vás čeká uvnitř.


Od mého prvního spuštění The Elder Scrolls Online uplynulo hodně času v potoce. Mé první pocity z původně placené onlineovky najdete zde. S odstupem času musím uznat, že hra působila trošku vyčpělým dojmem. Každá hodina strávená nad rámec recenze byla stále nezajímavější. Až si člověk nakonec uvědomil, že ho to vlastně nebaví (6/10).

Kdyby The Elder Scrolls Online (dále jen TESO) hodnotila dnes, shrnula bych to asi nějak takhle: Tuctový tahák na peníze se zbytečně roztahaným světem, vleklým tempem a celkově neosobním přístupem.

Jelikož v té době MMO hry prožívaly asi největší rozkvět, v konkurenci TESO nemohlo uspět. O několik měsíců zpět tak ambiciózní projekt upustil od měsíčních poplatků (k hraní vám tedy stačilo koupit původní hru) a peníze začal vybírat pouze za DLC či další předměty, které jste mohli nakoupit skrze mikrotransakce.

Tento krok TESO dokázal stabilizovat, alespoň to tvrdili vývojáři ve svých výročních zprávách, nicméně žádné ze čtyř doposud vydaných DLC (Imperial City, Orsinium, Thieves Guild a Dark Brotherhood) u hráčů neprobudilo ani z poloviny takový zájem, jako vydání DLC ke hře World of Warcraft.

Pozn.: Orsinium nebylo špatné, přidalo hlavně co do vyprávění příběhu, ale stejně to ještě nebylo ono.

Onlineovou klasiku zmiňuji z toho důvodu, že před vydáním TESO to v Zenimaxu, potažmo v Bethesdě vypadalo, že si na ní troufají. Ostatně i měsíční poplatky jsou toho důkazem…

The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to

Z toho vyplývá, že vývojáři jakož i vydavatelé poměrně tvrdě narazili (překopání z placené onlineovky na hru živenou úvodní koupí a mikrotransakcemi určitě něco stálo, nehledě na to, že utrpěla pověst obou společností). A soudě podle úrovně Morrowind, prvního plnohodnotného rozšíření, se možná i dovtípili, že strojové nasekání tematického prostředí v TESO hráčům prostě nestačí. Tím chci říct, že Zenimax konečně sešlápl plyn a ukázal nám, co umí.

The Elder Scrolls Morrowind: Konečně MMO, které stojí za to



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.