Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Playerunknown´s Battlegrounds: CS:GO má problém
Playerunknown´s Battlegrounds: CS:GO má problém
autor: Jan Preclík , publikováno 17.7.2017
Playerunknown´s Battlegrounds: CS:GO má problém

360 000 prodaných klíčů za první tři dny. Čtyři miliony prodaných kopií a 25 tisíc banů hráčů po třech měsících. Momentálně se titul Playerunknown´s Battlegrounds řadí mezi TOP 5 nejhranějších her na steamu. Nabízí stovky hodin brutálně zábavné adrenalinové akce, která jen tak neomrzí. Otestujte své dovednosti na ostrově smrti i vy.


Vzhled, nastavení a optimalizace

Momentálně je možnost ve hře přepínat mezi pohledy ze třetí a první osoby. Pohled ze třetí osoby má velikou výhodu v rozhledu po okolí. Vidíte kolem sebe mnohem větší prostor a při prohledávání budov můžete díky němu nahlížet za roh budovy, což je užitečné zejména při kontaktu s jiným hráčem. Během příštího měsíce by měli vývojáři spustit hardcore mode hry, ve kterém bude mimo jiné k dispozici pouze pohled z první osoby.

Na dostatečně silném stroji, se kterým si můžete dovolit vytáhnout ze hry maximum, hra vypadá naprosto perfektně. Obraz je nádherně ostrý, prostředí přehledné, nemáte problém zahlédnout pohyblivý cíl stovky metrů od sebe. Díky grafickému zpracování a velkému množství flory máte možnost se před nepřáteli v keřích nebo trávě a stát se tak těžce spatřitelnými. Odhaleni můžete být, pokud se hýbete, popřípadě pokud je váš nepřítel vybaven přibližovacím scopem a důkladně prohledává každý kus přírody. Poměrně dost lidí si však stěžuje na view distance. I s maximálním nastavením dochází k průběžnému dokreslování detailů stromů a keřů. Nezbývá, než doufat, že vývojáři na odstranění tohoto neduhu ještě zapracují.

Rozdíl v grafice je při snížení detailů hodně znát a na slabších PC tak budete v nevýhodě. Na ostrost obrazu a také vliv na FPS má zejména nastavení škálování obrazovky (screen scale). Čím menší hodnotu nastavíte, tím je obraz rozmazanější. Prostředí není tak ostré, hra je ovšem o to plynulejší. Pokud tedy nemáte s počtem obrázků za sekundu výrazný problém, doporučuji škálování nesnižovat.

Kromě Anti-Aliasingu a Post-Processingu můžete ve hře upravovat kvalitu stínů, textur, efektů, view distance a foliage. Pojem foliage skrývá nastavení kvality zobrazení přírody. V předchozích buildech mělo toto nastavení vliv na její intenzitu a mezi hráči bylo doporučováno nastavit na very low. Mohlo se vám totiž stát, že ač jste se z vašeho pohledu byli kryti hustým travnatým porostem, nepřítel vás díky minimálním detailům viděl ležet na holé zemi. To už ale nyní neplatí, stejně jako možnost upravit intenzitu přírody přes ini soubor.

Nastavení grafiky ve hře není nijak detailněji popsáno. Nemusíte si tedy lámat hlavu s různými typy post processingu či antialiasingu. Nastavit každou z hodnot lze jednoduše od very low přes medium až po ultra.

Na celkové optimalizaci studio stále pracuje. Hra se čas od času potýká s frame dropy a zamrzáváním. Naštěstí nepadá při hře, občas se však stane, že se nedostanete do lobby a následuje restart. Na některých sestavách je tento jev častější, na jiných k pádům dochází zřídka.

Osobně jsem tento titul testoval na dvou sestavách. Zatímco na mém stolním PC – Core i5–4590, 16 GB Ram a GeForce GTX 1070 se hra drží mezi 60 a 100 FPS (s občasnými dropy), na svém laptopu s Core i5 a GeForce GTX 770m jsem si musel s detaily pohrát, aby se mi hra hýbala jakž takž plynule (30 FPS) na úkor horšího obrazu, což mě proti nepřátelům znevýhodnilo.

V současnosti vývojáři na steamu neudávají doporučenou konfiguraci, pouze následující minimální:

  • Operační systém: Windows 7 x64
  • Procesor: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  • Paměť: 6 GB Ram
  • Grafická karta: nVidia GeForce GTX 660 2 GB / AMD Radeon 7850 2 GB
  • DirectX: 11
  • Místo na HDD: 30 GB


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
160 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 53.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.