Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
autor: Lucie Jiříková , publikováno 28.3.2017
Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.


Jak jsem napsala, světy jsou poměrně rozmanité, i když značně předvídatelné. Kromě pár nových rostlin a živočichů nenarazíte na nic, co byste předtím už někde neviděli. Průměr v originalitě doplňuje také grafické zpracování.

Mass Effect: Andromeda dokáže před hráče rozprostřít scenérie, z nichž se jim nutně musí tajit dech. Ostatně už přistání na jedné z prvních planet – elektrické planetě – je dech beroucí, jenže když se po ní začnete procházet, své kouzlo brzy ztratí. Při bližším zkoumání odhalíte, že se všude objevují pořád ty samé objekty, a že světu zoufale chybí takové ty drobné detaily, které by vám daly pocit jedinečnosti. Ať už vstoupíte na jakoukoliv planetu, na jazyk se vám dere slovo „uniformní“. I toto je jedna z nástrah otevřeného herního světa... Více toho samého neznamená více zábavy; namísto chuti po objevování se vám přejí během pár hodin hraní.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Grafika jako celek je ucházející, nesmíte však podrobněji zkoumat mimiku postav. Chápu, že v případě kroganů, turianů a dalších ras může být těžké změny nálad vykreslit, v Mass Effect jsou ale špatně vykresleny i nálady lidí. Á propos, v některých scénách mi přišlo, že hlavní hrdina Sara trošku šilhá. A děsně mě to štvalo.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Postřeh číslo dva – proč všechny postavy ženského pohlaví mají stejná, nebo hodně podobná prsa? Strašně mě štve, když všude okolo sebe vidím takové ty větší dvojky nebo menší trojky, ale na pořádně velká nebo naopak malá prsa zase nenarazím. Štve mě to jako ženu, co si pak musí říkat páni…

Mass Effect: Andromeda jsem hrála na počítačové sestavě i7-6700, GeForce GTX 1070, 32 GB RAM a Windows 10 na maximální detaily. Hra po většinu času běžela naprosto plynule. Trošku problém bych viděla jenom v neustálém načítání mezi jednotlivými prostředími, které je trošku neumělecky zamaskováno jakoby hranými předěly (kdy třeba při příletu na planetu koukáte, kam vlastně letíte). Tuhle sekvenci samozřejmě nelze přeskočit, takže po stopadesátépáté už máte pocit, že s tím seknete.

Přeskočit bohužel nejde ani další videosekvence… a v těchto videosekvencích dokonce hru nemůžete ani zastavit. To by mě zajímalo, kdo s tímhle nápadem přišel. Někdo na mě zvoní a já čekám a čekám a čekám a když se konečně dostanu k tomu, že půjdu otevřít, je půl hodiny po scéně a návštěva je dávno pryč.

Minimální hardwarové požadavky

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1 a Windows 10 (pouze 64bitová verze)
  • Procesor: Intel Core i5 3570 nebo AMD FX-6350
  • Paměť: 8 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia GTX 660 2GB nebo AMD Radeon 7850 2GB
  • HDD: 55 GB

Doporučené hardwarové požadavky

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1 a Windows 10 (pouze 64bitová verze)
  • Procesor: Intel Core i7-4790 nebo AMD FX-8350
  • Paměť: 16 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia GTX 1060 3GB nebo AMD RX 480 4GB
  • HDD: 55 GB


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.