Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 11. 2016 10:00 26

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FoV, DoF, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – DX11 a DX12, měřítko rozlišení a UI
7. Vliv nastavení – AF, osvětlení, efekty, post-process 8. Vliv nastavení – objekty, terén a tráva, AO 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

DX12 Enabled

Zde se nastavuje, zda chcete přepnout na API DirectX 12 (ON) nebo DirectX 11 (OFF). V případě aktivace DirectX 12 na sestavě AMD FX 8370 + Radeon R9 290 došlo ke solidnímu zvýšení výkonu – klesl API overhead a grafická karta byla lépe vytížena. To přineslo nárůst výkonu ze 72 fps na 88 fps! Bohužel DX12 verze má vyšší nároky na paměť a 8 GB RAM v sestavě AMD přestalo dostačovat a hra se nechutně zasekávala (swapovala na HDD). S větší operační paměti ovšem aktivaci DX12 doporučím – z procesoru FX8370 vymáčknete více výkonu.

Na kombinaci Intel Core i7 6700K + GTX 960 naopak po aktivaci DX12 došlo k výraznému snížení výkonu z 63 fps na 52 fps. Podobný pokles se konal i na GTX 980 Ti. V kombinaci silného procesoru a nvidia grafické karty hra běží pod DX11 svižněji a s nižšími nároky na paměť RAM i VRAM.

Obrazová kvalita se nijak neliší, efekty vypadají stejně, jak můžete vidět na následujícím porovnání.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na DirectX 12 (po najetí myší se zobrazí DirectX 11)

Resolution Scale

Volba měřítka rozlišení je již známa i z ostatních her založených na Frostbite Engine. Má obrovský vliv na výkon i kvalitu obrazu, neboť se jedná o under/over sampling obrazu. Procenta určují velikost renderovaného obrazu k nastavenému rozlišení. Při nastavení 100% byl výkon 64 fps. Při nastavení na 25% se zvýšil výkon na 103 fps (limit API/CPU). Naopak při 200% klesl výkon na 22 fps.

Následující obrázky jsou 1:1 výřezy z obrazu. Nejdříve se podíváme na rozdíl mezi 100% a 25% a na druhém porovnání uvidíte 100% vs. 200%

 Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 200%)  Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 200%)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 200%)


Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 25%)

UI Scale Factor

Nastavuje velikost UI – mini mapa, ukazatel zbraní, munice, života. Výkon nijak neovlivní. Má vliv jen na rozlišení vyšší než 1920 × 1080. Screenshoty byly pořízeny při 4K DSR.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 0%)

GPU Memory Restriction

Nastavuje automatické omezení detailů, pokud dochází paměť VRAM. Při aktivaci občas došlo ke špatnému vykreslení některých textur. Vliv na výkon nebyl žádný, 2GB GTX 960 stíhala i ultra detaily bez problémů, takže doporučuji ponechat OFF.

Texture Quality

Nastavuje kvalitu textur – přesněji velikost jejich cache. Není tedy omezena jejich velikost, ale pouze maximální možný prostor, který můžou zabírat v paměti VRAM+RAM. Vliv na obraz a výkon jsem ani po restartu hry nezaregistroval.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ULTRA (po najetí myší se zobrazí LOW)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama