Mafia III: Časy se mění | Kapitola 2
Seznam kapitol
V Česku letos není očekávanější hry. Mafia III rok a čtvrt po oznámení konečně vychází a hned vzbuzuje emoce. Jak si s pokračováním slavné mafiánské ságy poradilo nové studio Hangar 13? Dosavadní reakce hráčů naznačují, že to mohlo dopadnout lépe. Hru s krvavými nároky na hardware zachraňuje jen poutavě vyprávěný příběh černocha v Americe šedesátých let.
Krátce po prologu a velmi jasném určení hlavního cíle se Lincoln, hlavní hrdina Mafia III, snaží sehnat komplice. Potkává při tom mnoho zajímavých postav, které jsou výborně napsané a nepůsobí jako bezduší virtuální panáci. Mimo jiné natrefíte i na Vita Scalettu, hlavní postavu druhého dílu, jenž je nyní v poněkud jiném postavení a vy ho nejprve musíte vysekat z maléru. Postupně získáte celkem tři hlavní spojence (všechny jste mohli vidět v prvním traileru), kteří sehrávají důležitou roli jak v příběhu, tak v hratelnosti.
Většinu času hraní Mafia III strávíte vyvražďováním malých lokací, které pak můžete předat některému ze svých kompliců. Každý z nich se vám za to odmění jinými perky – Vito nabízí služby doktora Bruna a prostředky pro tichý postup vpřed, Cassandra ví všechno puškách a Burke je expert na krádeže, poldy a výbušniny. Nedá se ale říct, že by výběr perků byl pro hratelnost klíčový, spíš ji příjemně zpestřuje. A to je dobře, protože Mafia III není zrovna nejpestřejší hra.
Když řeknu, že v Mafii III děláte pořád to samé dokola, nebudu přehánět. Naprostá většina misí je poskládaná podle jedné šablony. Naberete misi od důležitější postavy, ta vás pošle k jiné, méně důležité postavě. Od ní dostanete za úkol napáchat ve čtvrti škody a zabít pár nepohodlných lidí. Pak z nory vyleze jakýsi šéf, kterého vyřídíte a vrátíte se k oné důležité postavě. Je až neuvěřitelné, s jakou drzostí vývojáři servírují ty samé mise pořád dokola. Pokaždé, když začnete doufat, že teď by konečně mohlo přijít něco nového, se ve skutečnosti objeví jenom další barevné značky na mapě. Ano, všechny hry jsou svým způsobem repetitivní, Mafia III to však vyhání do extrému.
Tím pádem se úplně vytrácí jakákoliv touha plnit vedlejší mise, protože odměny nejsou dost atraktivní a hlavně toho stereotypu budete mít brzy plné zuby. Tvůrci jednoduše nezvládli přechod na trochu jiný formát a nové Mafii zoufale chybí variabilita. Příběhové mise vlastně ani nepůsobí jako celek, ale spíš jako podivný sled nudných vedlejších úkolů. Spojuje je jenom jedno – příběh. Ten celou hru táhne a nebýt jeho, asi bych nenašel jiný relevantní důvod, proč se třetí Mafií trávit čas. Nápady a schopnost vyprávět tvůrci mají, ostatní věci jim bohužel moc dobře nejdou.