Overwatch: zrodil se nový král týmových stříleček
Seznam kapitol
Blizzard po předlouhém betatestu pustil do světa finální verzi svojí historicky první střílečky. Overwatch neskrývá ambice stát se další obdivovanou herní ikonou a má velmi dobře nakročeno k tomu, aby se mu to povedlo. Hraje se totiž výborně, je funkční, vypiplaná téměř k dokonalosti a chybám se až na pár výjimek vyhýbá.
Známé pořekadlo tvrdí, že všechno zlé je k něčemu dobré. A nejspíš na tom bude něco pravdy. Blizzard od roku 2007 pracoval na zcela nové hře s kódovým označením Titan a fanoušci se nemohli dočkat, až konečně uvidí první záběry. Mělo jít o MMO hru nové generace, kde bychom se přes den věnovali každodenní práci a v noci by se na nás vrhly zástupy nepřátel.
Jenže roky ubíhaly, Blizzard jenom mlžil a z Titanu jsme nikdy neviděli ani jediný snímek. V mezičase vyšlo několik datadisků pro World of Warcraft, karetní fenomén Hearthstone nebo úspěšná MOBA Heroes of the Storm. Po Titanu ani památky, a tak jsme se v září roku 2014 dočkali té nejsmutnější informace – projekt Titan byl definitivně zrušen.
Když na něčem pracujete sedm let, není snadné všechno zahodit a začít od nuly. Možná i proto se zrodil Overwatch, o kterém se mluví jako o tom, co zůstalo z kompetitivní části Titanu. Sami vývojáři přiznávají, že několik kusů Overwatche má skutečně původ ve zrušeném titulu. Především jde o zasazení a mapy – Titan se rovněž měl odehrávat na sci-fi verzi planety Země. Jeden by si myslel, že hra s takovým původem přece nemůže masově uspět, ale Overwatch dokazuje pravý opak. Jen betaverzi si vyzkoušelo skoro 10 milionů hráčů a v květnu se plná verze prodávala lépe než třeba vynikající Doom. V čem je tedy Overwatch tak dobrý?